Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
En mångsidig vapendragare!
Anonym 11.11.2016
Har länge sökt efter en mångsidig stärk då jag ogillar att ha pedaler då jag tycker tycker det blir stökigt med pedalbord och sladdar överallt och fann till slut denna stärk som fyller alla mina behov!

Det finns 16 olika "Voice"-inställningar där du kan välja bland Blackface, British, Metal, Jazz och Tweed genom att bara vrida på en kontroll.
Samma gäller de inbyggda effekterna där du kan välja mellan mer än jag orkar gå igenom!

Det finns två olika kanaler på stärkaren, akustisk eller dist men jag finner mig själv oftast att använda dist-delen då du kan få till väldigt bra akustiskt ljud även på dist-delen.

Det följer med en liten och smidig footswitch som känns robust och bra.
Stärken är utseendemässigt en fröjd för ögat.

Det som dock är lite som ett finger i ögat är att alla Input's är på framsidan vilket gör att om du använder flera ingångar samtidigt så kommer det se lite ovårdat ut men jag finner mig sällan att jag använder fler än 2 eller 3st åt gången så det är mer eller mindre en fis i rymden.

Summan av kardemumman är att det är en snygg och mångsidig stärk som låter väldigt bra!

F
Finspång 18.02.2022
Jag är nöjd med förstärkaren i stort, stort ljud men inte direkt det ljud man vill ha när man spelar högt. effekterna är sådär duger som en replokals förstärkare med olika effekt boxar.

You get what you pay for
Shigaraki 15.09.2020
Loud amp but doesn't sound very good, cleans are okay but you're going to need an overdrive pedal for heavier stuff. And it takes pedals okay but no hot rod level pedal platform here.

I would say this is acceptable for home practice and a band situation where you need to hear yourself but don't really care about tone / quality of sound.

Tube amps sounds 100 times better though so it's worth considering saving up to one instead

g
Best bang (twang) for the buck
gGeak 11.09.2019
Have had this for a year now and it is the best amp I ever have had. Now, I use pedals (Boss GT 100 and some more) and wanted and amp that has a good clean sound with ability to gain it up. The amp is loud enough for the small gig and a robust build. The bass is a bit thin but since I always use three amps live (a hartke kick back bass amp and a Randal 75) I get what I want :)

k
Gör vad en amp ska!
kimjo 10.08.2021
Helt nöjd med köpet, man får vad man betalar för dock

L
Fantastiskt prisvärd förstärkare med rejält drag
Lars1416 13.03.2015
Mycket ljud och kraft för pengarna. Komplettera med en bra effektiv och du är redo för vilken scen som helst.

I
Bra för priset, men...
IsakE 18.09.2018
Jag kan ha haft otur, men jag har haft två champion 100, varav båda har gått sönder... Som en inbiten Fender fan boy är jag faktiskt besviken. Ljudet är helt ok för en transistorstärkare, ärligt och rent, men ganska livlöst. Skulle rekommendera denna stärkare med tanke på priset, men vill påstå att priset också reflekterar kvalitén.

F
klockren Champion till det mesta
Frolich 09.04.2019
Köpte denna i panik då min gamla dog, visste inget om den innan utan tog ett snabbt beslut utan att titta så noga. Den passar till alla typer av musik, jag har mest använt den till Country/Rocka Billy men även lite rock och den är klockren i hur den jobbar, trots att det är en transistorstärkare. Vilket jag egentligen inte har så mycket över för. Jag är riktigt förvånad över hur bra den är.

k
Nu mera ägare/användare av Fender Champion 100
kokill 07.05.2018
Jag är väldigt nöjd med min nya förstärkare även om jag inte har testat eller kommit underfund med alla finesser än, men det märks att det är bättre kvalitet än lite "billigare" stärkare så den här hänger GOTT och VÄL med tills jag övergår till en Marshall stack. REKOMMENDERAS VARMT!

GN
Prisvärd gitarrförstäkare
Göran N. 30.05.2014
Underbart ljud
Med bra kraft om det behövs.
Många fina effekter
Inget brus
Du får mycket för pengarna
Välbyggd låda klädd med svart galon och plåtskyddade hörn
En bra stärkare för alla.