I lager om 9-12 veckor
I lager om 9-12 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

En wah för finsmakaren
Anonym 21.08.2016
Skaffade denna pedal för att täcka alla wah-ljud jag någonsin skulle behöva.

Med sina 3 modes är den ganska flexibel, men i mitt tycke låter "Jimi" bäst och det är där jag är 90% av tiden. "Whacked" är för extrem och "Shaft" lite för subtil. Pedalen fixar det klassiska wah-ljudet mycket bra.

Den har ett väldigt skönt svep och är skön att ha under foten.

Ibland kan man bli lite osäker på om man verkligen har slagit på eller av effekten, särskilt med dålig medhörning live. Tack vare på/av-LED:en på sidan av Clyde Deluxe behöver man aldrig tveka, detta borde vara standard på alla wah-pedaler.

Den har även en gain-kontroll som låter en hitta rätt balans på ljudnivån, eller till och med boosta ljudet ifall man vill. Jag versionen utan den ställbara "fuzz-friendly buffer" så jag kan inte uttala mig om den.

Den kan drivas med extern power suply (9v DC) vilket också är ett stort plus. Konstruktionen känns väldigt robust.

En wah för proffset som är villig att betala lite mer.