Harley Benton Blues Harmonica Set

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 28.03.
Allot for your money...
Anonym 07.12.2016
I bought this set full well knowing it is a cheaply produced low quality harmonicas; but you do get allot for your money (it was 1/3 cheaper a few years back).
What you get is a full set of harmonicas and a nice case; you will always have a fitting scale for your projects.

Sound: They do make alot of wind noise and some reeds just don't work out of the box (I haven't tried to fix any yet so I will update if I get around to it). The tones are hard to bend or impossible, so they are not the easiest to play.
But this what I want in some ways. I wanted a 'dirty' sound; you do have to work harder, but it has character - kind of guitar made of ciggarbox and a piece of string. Some of us like to use this 'quality' in our productions.

Now if you want a sweet sounding and well played harmonica you will have to pay as much for one piece as for this whole set.

Utmärkt för nybörjare!
Anonym 01.04.2017
Jag köpte denna produkt då jag började köra som trubadur. Jag var sugen på att lära mig munspel då det är trevligt att kunna sola med när man spelar gitarr till.
Detta är inga supermunspel men låter bra och fungerar verkligen i mitt syfte när man vill lära sig spela och vill kunna spela i alla tonarter.

Jag tycker verkligen att man ska köpa denna produkt om man vill lära sig spela då det inte är värt att köpa ett dyrt munspel som man känner sig begränsad med.

Härlig uppsättning!
Anonym 10.11.2016
Jag köpte den som julklapp till min far som spelar lite mest på skoj men jäklar va skönt det blev o låta tillslut när han hittat rätt munspel till rätt låt! han blev ytterst tacksam och därmed jag med för han älskar nu att spela munspel!
mycket bra leveranstider och bra support!

tack Thomann!

a
Priceworthy!
albinsartandstuff 27.11.2017
Every single one of them works perfect, except for the B-harmonica. For some reason, that always gets out of tune...

Perfekt
Anonym 01.06.2016
Perfekt om man behöver munspel i alla tonarter utan att lägga en förmögenhet på att köpa dem styckvis. Vissa har lite döda toner om du inte tar i jättemycket, men för producenten är detta bra nog.

Anonym 09.01.2017
Jätte-Billigt ! Fina munspel som dessutom låter som dom dyra modellerna, Bra ! Mycket bra CASE att förvara dom i !
Toppen !

T
Snabb leverans!
TommyH 10.02.2014
Mkt bra och snabb leverans! munspelen är väldigt bra som nybörjarmunspel dock lite plastiga och halvtaskig kvalitet men när man får ett helt set under 500 lappen så är det helt klart godkänt!

TT
Köp inte!!!!
Torbjorn T. 11.06.2014
Det är billigt men man får vad man betalar för. Som leksak till småungar är det ok inte annars.

Fantastisk för nybörjare!
Anonym 08.02.2017
Man får vad man betalar för, ett fantastiskt set med munspel för nybörjaren! Jag började lära mig munspel med detta set och nu har jag lärt mig att spela med inte bara C-Munspel, som de flesta startar med.
Rekommenderas starkt till de som är nya och vill ge sig in i det.

R
Excellent choice for the occasional harpist
RoughRiffs 05.10.2022
Unless Harmonica is your main instrument, and you are really knowledgeable of details in the instrument family this should be your first choice. I started out on Harmonica many years ago before I ventured on to the guitar. This set is perfect for people like me wanting to blow a little Harmonica again.