I lager om 14-18 veckor
I lager om 14-18 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

U
CLF-200 WN
Ulf4407 21.02.2018
Har pejlat efter Parlour under en tid och kikat på Fender, Gretch och Ibanez i prisklassen 2000:- Bestämde mig för HB då materialet är av hög kvalitet rakt igenom och de få recensioner om gitarren var mycket bra.
Nu har jag fått gitarren och är mäkta imponerad av både spelbarhet och klang i den. Det är ett otroligt snyggt instrument men hög finish ett riktigt hantverksarbete.
Intonerar perfekt, perfekt stränghöjd och i lagom storlek för min kropp. Rekommenderar varmt gitarren den kommer inte göra någon besviken.

En uppdatering kring mekaniken som inte är perfekt mot vad gitarren är i övrigt. Mekaniken borde uppdateras så att den blir i klass med gitarren i övrigt.

FF
Mycket pang för pengen!
Frille Fredriksson 08.07.2022
Fick hem denna idag, en fantastiskt snygg gitarr även om detaljarbetet förstås inte är i Martinklass vilket man heller inte bör förvänta sig av en gitarr för under en tiondel av M-priset. Låg action och välskuren översadel men lite för mycket backbow vid leverans. Banden var väl avrundade och inga utstickande bandstavar som man så ofta hittar på gitarrer i denna prisklass, däremot oxiderade och lite av klister kladdiga band. Satte igång att fixa till gitarren och efter att ha polerat banden och bytt strängar till Elexir acoustic 10-47 behövde jag inte ens justera dragstången eftersom halsen blev spikrak efter strängbytet.

Jämfört med min Gibson L-00 kan jag konstatera att denna låter minst lika högt men har en ngt ljusare framtoning i ljudbilden vilket ju bara är att vänta eftersom denna har solitt granlock till skillnad från Gibsongitarrens mahogny. Gibson L00 är en riktigt bra parlour men denna ligger inte långt efter när det gäller spelbarhet och projektion, en perfekt bluesgitarr i skönt fåtöljformat.

Det enda att "klaga på" är väl i så fall att jag hade föredragit en mindre radie på greppbrädan men det är ju en smak- och vanesak.

Jag är extremt nöjd med denna gitarr som kommer att bli kvar länge!