Harley Benton GC 6 PR Vintage Red

Leverans beräknas mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
Ö
Tweed kabel
Öseth 17.08.2019
Har köpt den här typen på Thomann förut och är 100% nöjd.
6m är en rätt lagom längd. Jag har ett par 9m men det blir lite väl mycket lös kabel.
De har ett rykte om sig att inte trassla, men det är däremot inte sant. De är bättre än många andra, men inte perfekta i det avseendet.
Fast det kanske är jag som är trasslig? :)

l
Decent cable
luffarvante 08.11.2018
Decent cable, it works but the durability is not that great.
I have owned it for a little more than a year but mostly it's just been laying around in a box in my shelf.
It's only been used a lot recently at practice and one live gig and it already started glitching. This far its been enough to just re-tighten the plugs but i suspect it won't survive for much longer.
It's okay if you just want to practice every now and then at home but in the long run you will still save more money with a better cable.

B
Snygg och "otrasslig".
BluesGuitarMama 27.10.2019
Köpte denna kabel för replokal och gig. Jag gillar att den är tygklädd - det ger kabeln en viss styvhet som minskar tendens till trassel. Den tygklädda ytan ger också mindre benägenhet att kabeln fastnar i sig själv och trasslar. Det enda negativa är att jag hade den på min altan i somras under några veckor och färgen blektes tyvärr en del av solljuset. Så lämna den inte i solljus om du vill ha kvar den snygga röda färgen! ;-)

W
Flawless
Weldroid 25.01.2021
You get what you expect from the photos and description. Excellent value, flawless build quality. Using it in a home studio environment. I would buy an another without hesitation were it destroyed for whatever reason (but then b the looks of it it can probably take a lot of abuse).

T
Jättebra sladd!
Torgny 31.07.2014
Sladdar är alltid ett gissel när man som gitarrist lägger alla sina pengar på roliga saker som gitarrer, förstärkare och effekter. Man måste ju ha sladdar med.
En enligt mig tråkig utgift, men ack så nödvändig. Valet föll på o testa Harley Bentons GC 6 Pr kablar eller köpa de vanliga kablarna i 300:- klassen. Ångrar inte en sekund att jag köpte dessa kablarna, de är tysta, väldigt svårsnodda (alltså att de inte snurrar ihop sig i trassel) och har kontakter i världklass! Låter dessutom lika bra som mina 5 gånger dyrare gamla kablar. Så spara pengar på tråkiga utgifter som kablar och köp roliga saker ist. Harley benton CG 6 PR är precis lika bra som de dyrare.

E
Toppen
Evensar 19.04.2020
Bra kvalité för det låga priset.

Gick snabbt sönder..
Anonym 18.01.2017
Snygg kabel, men efter några gångers användning började den glappa.. Lödningarna släppte.. Så den tåler ej några hårdare tag.. Men efter att jag lödat om kontakterna så ahde fungerat bra =)

R
Good cable
Rulle 31.10.2019
Nothing much to say really. Good and sturdy cable.

SS
Makes sound go along it leads
Schnauzer Soeze 09.10.2022
It's an instrument cable. It's red. It works. Would buy again.

It's red!
Micke72 13.06.2023
Well, title say whats important. We all know looks is the more important thing to consider when buying gear! ;p