1928 Kundbetyg

Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Tisdag, 23.04. och Onsdag, 24.04.
d
Trevlig t-gitarr
diversemusiker1 12.01.2022
För priset ett överraskande trevligt och välbyggt instrument. Gitarren är en rejält tung och tjock planka, som andra recensenter redan har påpekat, men den är tjusigt lackad och har en lättspelad och alldeles lagom hals, och ger utan ansträngning ifrån sig en sammanhållen och spetsig klang som är lätt att använda till lite av varje, förutom att den känns som gjord för klassisk rock av det tryggare slaget. Jag tror jag kan ha haft tur som fick ett exemplar som hade passerat Thomanns gitarrverkstad för kontroll och justering inför leverans, något som jag hade önskat och hoppats på, för att slippa försöka göra det jobbet själv. Modellen var utsåld inför jul, så jag fick vänta några veckor på att ett nytt parti skulle komma in i lager. Enligt information på webbsidan gör Thomann stickprovskontroller på inkommande partier och/eller utleveranser, och då får man en kartong som ser öppnad ut, och där det ligger ett meddelande inuti om att gitarren är inspekterad och justerad.

_
Great bang for the buck!
_tommi 05.02.2022
It's absoluetly beautiful!
It sounds great and looks amazing!
It stays in tune pretty good, but I decided to switch the tuners.
The neck is slightly on the thicker side, but I don't think it's that bad as some people say.

Great guitar for anyone who is either a beginner or upper intermediate.

Ett måste i varje hem.
Moltas 10.06.2020
Vill man samla på gitarrer, och det vill man ju. Så måste man ha en telecaster. Denna modell är en bra kopia på en klassisk telecaster. Den är tung, mitt exemplar väger 4kg
Jag vet inte vad originalet vägde, men resten av detaljerna verkar vara någorlunda trogna förebilden. Jag spelar inte så mycket på elgitarr men jag äger några stycken. Denna är helt ok att spela på. Kvaliteten är bättre än vad man förväntar sig till det priset, men om den inte hade varit bra så hade priset inte kompenserat för det. Jag tycker det finns en lägsta nivå och under den så är det bättre att spara sina pengar. Givetvis vill man nog ha en "bättre" gitarr om man skall stå på en scen, men till allt annat är denna utmärkt. Jag fick justera minimalt för rätt stränghöjd och intonering.
Inget negativt att säga. Vikten och att halsen känns lite tjock är inga fel det är egenskaper.

U
Mycket prisvärd
UlfJ 17.10.2020
Väldigt snygg gitarr, aningen för tung enligt min smak dock. Lack och detaljer blev jag uppriktigt förvånad över, till synes minst lika välgjort som fyra gånger så dyra guror. Låter ungefär som en Tele ska, bortsett från halspickupen som är muddig och har lite för låg uteffekt för att matcha den utmärkta stallpickupen.
Stämningen håller den bra, jag intonerade den först naturligtvis efter att ha justerat halsprofilen något och justerat stränghöjden. Funkar finfint och ovanstående justeringar har jag fått göra även när jag köpt gitarrer med dyra prislappar, inställningarna för att få den go att spela på är ju ändå personliga, tycker jag.

Jag fick en bra Telecaster för lite pengar och är jättenöjd.

T
Super
Tårtaärgott 12.12.2021
Inte spelat länge så ta allt med nypa salt. Trevlig gitarr, fin ton och bra kvalité på ihopsättning osv. Enda jobbiga var att dra bort skyddsplast osv

Y
Fin Telecaster till ett bra pris
Yakuzan 31.08.2021
Fin gitarr med bra ljud. Sänkte stränghöjden lite. Snygg gitarr och inga tillverkningsfel. Enda nackdelen möjligtvis är vikten. Den är ganska tung.

FP
TE-52
Fredrik Pepsi L 07.09.2019
Helt otroligt fin gitarr. Spelbar direkt ur lådan. Många klagar på stämskruvarna. Det är inget fel på dom. Det är bara skräp kvar i hålen när de skruvats dit som gör att de går trögt. Ge det 15 minuter att skruva bort dom och ta bort flis och spån så blir dom helt ok.

T
Trodde aldrig jag skulle......
ThomasWilson 01.06.2021
spela på en Telecaster modell.
Det positiva är kroppen är ett stycke swampash,
mickarna är helt okej men jag avskyr brum/hum så jag bytte ut mickarna för att slippa det.
Fullstora pottar.
Halsen behöver sättas upp, jag var tvungen att plana banden och krona banden.

Det jag verkligen inte gillade var halsens kontur.
Det är ett baseball trä, jag har slipat ner halsen till mitt tycke och jag älskar gitarren.
Detta är en superbra grund att bygga sin egen gitarr.
Det är en av favorit gitarrerna nu.
ska byta stall till ett Babicz eftersom jag var så nöjd med stallet jag köpte till min OLP Luke.

Awesome
Anonym 27.09.2016
If you know how to setup a guitar this is very good value. Levelling and recrowning of the frets needed for low action. Might need fret end work. Intonation and string height need to be taken care of. Finish is flawless as always with harley bentons. I would change pickups on it as theyre very cold and hard. They cheaper tele from harley benton has better pickups.

RD
Value for money
R.J. Dio 28.04.2020
You absolutley get good value for money with this buy!
I am positively surprised. On the down side, in my opinion, the neck doesnt really look like the one in the picture. My neck is slightly darker and has less "grain" or "wood/fibre" structure.