I lager om 7-9 veckor
I lager om 7-9 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

Helt OK Tele.
Anonym 21.01.2017
Detta är en tung pjäs, mycket tung! Sitter du mycket och spelar gör det ju inget men stående så gäller det att ha starka tåliga axlar!
Om man vill byta pottar så får en fullsize tonpott inte plats, elektronikhålet i kroppen skulle vart lite längre? Kan man ju fixa om man ids.
Annars är det en suverän gitarr, halsen är kanon, banden satt perfekt, och ljudet är klart dugligt. Tror det är keramiska PU:s monterade. Dom flesta som köper denna gitarr byter nog ut PU:sen till något bättre med tiden, för denna gitarr är klart värd att modda!
Med denna gitarr får du ett superbilligt, lättspelt, moddvärdigt verktyg i din hand.

Rockon!

Billigt!!
Arne2811 06.05.2015
En helt ok gitarr till ett otroligt pris. Sänkte stränghöjden, bytte till tunnare strängar, klen ton i halsmicken men bra tele-bett i stallmicken - som vanligt på telecastermodeller (använd mittläget för komp-spel). Lackens finish nästan perfekt, inte snyggaste lönnen i greppbrädan men för det priset...! Tillverkad av samma företag som licensbygger gitarrer åt Ibanez och Epiphone så kunnandet finns. Köpt som komplement till en dyrare och bättre Yamaha Pacifica stratocaster.

J
Mer än prisvärd och bra nog...
Jim-john 16.02.2018
...Skulle jag vilja säga efter ca 5 månaders användning.

Vet inte om det är fotot eller bara gäller mitt exemplar men färgen är inte rätt, blev dock positivt överraskad då färgen på det exemplar jag fick var mer åt det "fadd" gula hållet. Hals insättningen ser man att det inte är 100% passform med halsen, men bra nog. I övrigt är det väl detaljer på den som man inte tänker mycket på som inte är 100%.

Liite skrapljud i elektroniken.

Använder den mest hemma med dator. Planerar att använda den live och tvekar inte inför det. Den kunde vart aningen lättare, men inget som stör mig. Jobbar även på att få den mer lättspelad, stränghöjd osv. Kommer att byta ut översadeln som är i plast så det blir lättare att stämma den.

Enligt mig är ljudet den levererar bra. Det är bara illusioner (ta det med en nypa salt) när det gäller att det är stor skillnad på billiga och dyra pickups. Det är bara olika...inget annat.

Priset på gitarren gör den väldigt lätt att anpassa vidare efter eget tycke och smak.

D
Prisvärd nybörjargitarr
Drumxit 22.07.2022
Jag som trummis skaffade denna gitarr för att "leka" gitarrist. Jag är oerhört nöjd med hur den känns att spela på. Som ovan gitarrist märker jag knappt skillnad mot en Mexico Fender.

Stämskruvarna känns billiga, och den stämmer om sig hyfsat lätt. Dock inte irriterande ofta, så för att spela in t ex demos fungerar den kanon. (strängbyte är ett måste)

Det som kanske stör mig mest är att den oerhört lätt plockar upp Wifi-signaler eller andra radiosignaler. Den får liksom ett tickande ljud som går igenom både förstärkare eller ljudkort. När jag spelar in den får jag vara utan mobil i det rum som ligger längst från min router.

Jag köpte gitarren på vinst och förlust, och för pengen är jag absolut nöjd, men inte överexalterad.

Den är dock oerhört snygg som väggprydnad!

Tm
Does the job for low money
The man from the north of north again and again 28.07.2021
Does the job for low money ,little bit to hevy for me but as i mostley sit down its no big deal,thanx

E
Ojoj…
Einrik 05.09.2022
Det är en märklig gitarr… Väldigt tung, rejält fet hals, mycket mycket snygg. Stämmisarna är inget vidare, klart det sämsta på gitarren. Jag antar att mickarna är tokbilliga men dom låter inte dumt alls, oväntat bra respons och pondus. Det enda problemet är att den kom med kass setup och väldigt billiga strängar. Inget för nybörjaren som nog inte kan rätta till sånt själv. Den tar en klart godkänd setup iaf, rimlig stränghöjd osv. Polerade banden och slängde på bra strängar. Jag är hopplöst förtjust i den!

Z
Ok guitar
Zackonautic 05.03.2020
Everything was ok, except that I had to sand down the ends of the frets.

EN
Solid Telecaster
Ed Nine 14.06.2021
Well made with good materials. Solid ash body. The neck is really nice.
Probably let down by not so great machine heads and pickups. Abit heavy too.

O
Skön och bra elgitarr
Onyx77 11.06.2023
Efter att ha ställt ner strängarna någon m.m så blev den fantastiskt bra både ljud o känsla. Prisvärd alla dagar i veckan!