Harley Benton Tonebar

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
väl värd sitt pris
AndersB 03.01.2014
Är du som jag, gitarrist som fuskar lite på lap steel? Jag in verkligen inte klassa mig som en van lap steelspelare, men fuskar gärna lite på en dito som angivet. I detta är det svårt att välja vilka tillbehör som kan passa en som spelare bäst. Detta spelstål var en ren chansning, men vad det visade sig en lyckosam sådan.

Spelstålet kom hem som en del av en större beställning. Det kommer levererat i en kartong i träimitation. Praktisk förvaring, men föga vackert.

Som spelstål betraktat, och i retroaktiv jämförelse med andra spelstål tycker jag att man får väldigt bra kvalitet för pengarna.. Bra tyngd, bra jämvikt, inga störande skarvar. Om man bryr sig om sådant gällande ett spelstål tycks ytan hålla sig från skavanker ganska bra också..

Om du beställer ett lap steel för att du är sugen på att testa, så kan jag rekommendera detta tillbehör. Är du en van spelare, så vet du ju med all säkerhet vad du är ute efter..

Bra tyngd, bra sound
Simon3697 06.01.2019
Stål finns ju av lite olika varianter och vilka men föredrar är ju en smaksak. Köpte ett par sånna här att ha i reserv och det är klart lite svårt att få grepp om ett stål med annan form än det man är van vid, men det har en skön tyngd och det låter stabilt och bra.

US
Ulf S 24.10.2019
Perfekt viktmässigt och ligger väl i handen.
Passar lika bra på dobro som lapsteel.