Harley Benton Ultimate Drive

Leverans beräknas mellan Tisdag, 23.04. och Onsdag, 24.04.
bra dist för små pengar
Sven6143 14.01.2014
inte mycket att säga, ville testa en pedal som denna är gjord efter och ultima driven gav vad den lovade. Precis som sin förlaga ocd så saknar denna den midhump som tubescremaers brukar ha och som vissa hatar. Därmed sagt att den nog gör sig bäst för de som behöver en pedal som kan ge en transparent distortion som påminner om en rörstärkare och ska köra genom en ren förstärkare, dvs när man förlitar sig helt på att få disten från pedaler och inte från stärkaren. Som boost rekomenderar jag någon av alla tubescremaers variationer som finns.
Bra med den lilla switchen där man kan ändra ingångsnivå ifall man kör med singelcoil eller humbuckers

Mja...
Sonus 13.01.2022
Köptes lite på skoj för att ha lite alternativ men var nog inte riktigt min pryl. På hög gain blir det väldigt geggigt och fuzzigt med det jag använder, vilket jag inte gillar. Den har dock fått jobba lite som drive-pedal på kompgitarr och det går att få ett helt okej ljud om man anstränger sig. I mitt fall räcker inte ord som "helt okej" och "anstränger sig" för att jag ska känna mig helt nöjd och glad, trots det låga priset.
Det är verkligen ingen dålig pedal och rätt snygg är den, men inte min kopp te. Kanske är den din kopp te, vem vet?

Fet Overdrive!
Anonym 08.05.2015
Var på jakt efter en lite fetare overdrive än den gamla gröna tube screamern. Hittade det i denna Ultimate Drive.
Det är svårt att beskriva ljud, men om den gröna är lättmjölk så är Ultimate Drive grädde!

E
wow
Effiiy 17.04.2017
I was not sure if i would like this pedal, everyone talks about TS is the best, but I prefer this pedal for a solo boost to an overdrivven amp.

this pedal has more drive and it can be to much but you can set the perfect sound.

I play both clen and high gain metal

would buy this again

Billig men mångsidig
Anonym 17.02.2017
Mycket bra overdrive! Är väldigt nöjd och den används flitigt, både som den är och med andra pedaler.
Väldigt varm och fet i ljudbilden.
Mycket mångsidig och blir nästan som en lättare fuzz då man drar upp disten på 11.
Rekomenderas starkt!

L
Bra boost
LexiWarg 12.01.2020
Öppnar upp den annars aningen sladdriga high-gain kanalen på min rörförstärkare något vackert när man använder den som clean boost. Fungerar även riktigt bra i clean kanalen på min Joyo Bantamp där den bidrar med mycket väl behövd tyngd och smakfull distortion.
Solid pedal.

I love it.
Manneman3 09.10.2019
This is a awesome pedal.
I use it both on its own and with the vintage drive by HB Infront of it. That gives you an great metal comp guitar or a screaming lead sound.
My only complaint is that the drive knob god from medium drive to ultimate guide directley and then there is not mutch differens when you turn it up from more than half way upp.

T
Great sound
TamaDrummer 01.11.2018
Love the sounds coming out of this one!

I use half drive and almost half tone and love it! =)

bra pedal för priset!
Anonym 03.08.2014
köpte denna pedal för att kunna pumpa ut lite extra gain i min bugera förstärkare. vart sjukt nöjd med resultatet!! gillar verkligen designen på pedalen som är lite av ett mellanting mellan en tubescreamer och en fancy distortion pedal för äkta metalheads. även om denna pedal inte är gjord för att spela nåt tyngre än rock/hårdrock så kan man ändå pumpa ut en hel del från den om man vet hur!
har planer på att använda den live men vet ännu inte hur den funkar under en livespelning. hantverket är bra men känns lite billig, tror dock inte att den går sönder nån gång inom en snar framtid då den har ett hårt metalhölje.

Utmärkt distpedal till rätt pris!
Anonym 08.03.2017
HB Ultimate Drive är en utmärkt pedal som verkligen levererar. Den ger det alldeles rätta "rock-soundet" till ett pris som inte går att hitta någon annan stans. Kan verkligen rekommenderas!