DAddario Woodwinds Hemke Alto Saxophone 2.5

67

Reed for Alto Saxophone

  • Strength: 2.5
  • Premium quality reed suitable for classical music and jazz
  • The short vamp produces a dark tone
  • A balanced, thinner blade tip provides an easy response and a clear tone
  • The French cut ("filed") facilitates the easy response
  • Quantity: 5 reeds
Tillgänglig sedan Juli 2001
Artikelnummer 148193
försäljningsenhet 1 Styck
Material Wood
Strength 2.5
173 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Leverans beräknas mellan Onsdag, 24.04. och Torsdag, 25.04.
1

67 Kundbetyg

4.4 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

respons

ljud

hantverkskvalitet

20 Recensioner

google translate gb
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
LR
good sound
Lenny Riepler 07.06.2019
Really good sound, easy Response.
hantverkskvalitet
respons
ljud
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
SD
Toll!
Sven D. 23.10.2009
Tolle Blätter, erstklassige Ansprache, guter Ausschuss, gutes Preis-Leistungsverhältnis, halten, was sie versprechen, sehr gut für Jazz- und Klassik geeignet, funktionieren auch sehr gut mit Holzmundstücken, kerniger Ton bis in die hohen Lagen, kein Brüche im Sound beim Registerwechsel
hantverkskvalitet
respons
ljud
2
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
D
Klasse Blättchen
Don 23.11.2009
Die Beschreibung des Blättchens stimmt in allen Punkten! Geeignet für Jazz und Klassik, gute Ansprache, schöner Sound! Mir war am wichtigsten, dass ich bis zum hohen fis ohne quälende Anstrengung klare Tone erzeugen kann. Ich war sehr erstaunt, dass ich alle 10 Blättchen gut spielen konnte. Bei anderen Anbietern muss ich teilweise mehr als 60% aussortieren. Die Stärke der Blättchen liegt zwischen den weicheren von Rillon oder Rico und den noch stärkeren von Vandorren (alle 2,5).
hantverkskvalitet
respons
ljud
2
0
Anmäl recension

Anmäl recension