K&M 18860 Spider Pro Black

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 28.03.
Stabilt stativ
Ni å Vi 08.02.2021
Har 3 st keyboard, digitalpiano, Hammond xk-5 och Korg Kronos samt iPad och mikrofonstativ, allt i ett. Står stabilt. Lite tung att transportera men det är det pris man får betala för ett stabilt stativ. Klart nöjd!

E
En stativ i högsta kvalité
Emetropia.Keys 03.07.2017
Köpte detta stativ för ett år sedan för att kunna använda vid livebruk och den har tjänat sitt syfte mycket väl!

Det är ett robust och stabilt stativ som går att lita på, ser väldigt mäktigt ut och passar därmed om man vill vara ett fokus live.

Nackdelarna som har varit är att det är lite svårt att ställa in armarna så att syntharna blir rakt, speciellt de lutande. Samt att de är någorlunda osmidiga när man ska vika ihop.

Men allt som allt, det är ett bra professionellt stativ!

T
Lätthanterligt och stabilt
TheLoner 01.07.2020
Jag har använt stativet på alla möjliga underlag; gräs, ojämna golv osv. Hittills har det aldrig varit några problem. Stativet står stadigt och bär gladeligen upp två stagepianon på vardera 18 kilo!
Det är enkelt att ställa in höjden på de båda hållarna, däremot kan det vara svårt att hitta "rätt" läge, eftersom höjdinställningen är helt steglös. Jag har löst detta genom att rita en markering på mittstolpen så att jag eller mina bandkamrater enkelt kan hitta min önskade höjdinställning.
Väldigt smidig att transportera, enkel att fälla ihop och den tar väldigt lite plats vid transport. Stort plus att man kan sätta en mikrofonbom högst upp!

K
Suveränt enkelt och snyggt stativ
Kent4799 18.05.2015
Spider Pro Black är ett perfekt keyboardstativ för den turnerande musikern.
Enkelt att sätta upp och plocka ner.
Stabilt.
Går att lägga till ytterligare en våning för en tredje keyboard. Då går det dock inte att fälla iihop det lika smidigt.

Fantastic keyboard stand
Anonym 10.01.2017
This keyboard stand is very heavy, but extremely sturdy and great for the keyboardist who gigs with 2 keyboards. You could of course cram 3 in there but from an ergonomical perspective you'd probably not want to. The spider legs make you far more resilient to stages with cables all around or in general not so flat floors. There's enough room for sustain pedal as well as volume pedal underneath (though I only use sustain at the moment) and most of all it's actually more practical to carry around (although much heavier) than your usual cross-stands, just throw it in the bag and you only have the height of the thing causing problems, not height and width. I've had some issues with some support arms were they're sometimes hard to fold down and get stuck inside the main body, hence the 4 in handling, but other than that I have no complaints.

Super bra
Anonym 25.12.2016
Jag köpte detta stativ för några år sedan. Jag ville använda det vid spelningar. Det har varit med på många spelningar nu och är lika stabilt och bra fortfarande. Det är perfekt att man kan sätta ett mickstativ på toppen så man slipper krångla med andra stativ vid spelningar. Det blir liksom allt i ett. Stativet är anpassningsbart beroende på hur keyboarden du använder ser ut. Ett mycket bra köp.

Underbart stativ!
Anonym 07.09.2015
Precis vad jag förväntade mej att det skulle vara. Stabilt med plats för pedaler och möjlighet att gömma kablar. Fungerar super!
Hållarna på mitt övre ställ är inte lika långa, skiljer nån cm, vilket är lite trist men det spelar ingen roll om man har en synth större än ett 25 tangents klaviatur.

Great service!
Anonym 03.08.2016
Great, i just buy it befor 5 days and today i receive it!, it's really great, i recommend to buy from this website ??

Utmärkt gig-stativ
Anonym 01.07.2015
Mest stabila och bärvänliga stativ jag någonsin har haft! Rekommenderas starkt till den som arbetar med musik. Det enda är väl priset men man ser det som en investering i efterhand, jag lovar!

Lucas, Stockholm