Millenium BS-500 Set

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
Ss
?
Spindelhäxans studio 23.03.2021
Okej själva stativen är gjorda i vad det verkar starkt matrial. men av någon anledning så sitter det mittersta staget som håller i röret som högtalaren står, den sitter löst så själva staget gör att hela konstruktionen svajar. På full höjd så svajar den 3 cm eller 1,5cm åt varje håll. Exakt likadant på bägge fötterna.
Som tur är känner jag en svetsare jag får ta skiten till.

Vilken löjlig grej att inte åtgärda. testar dom inte sina saker?
Annars får jag väl vad jag betalar för misstänker jag & kan acceptera. men en sån här grej är ju idiotisk rakt av.

Pj
Billig variant för hemstudio, inte för turné
Producerar jazz och klassisk musik 25.05.2021
Köpte dessa för att inte behöva sätta högtalarna på skrivbordet på en massa böcker. Dessa går att justera, men är lite vingliga om högtalarna är lite större. Jag har köpt två par av dessa för mina två studior som bär ett par Yamaha HS7 och Adam A7. Om man har tyngre högtalare, bör man skaffa något stadigare, och skaffa ej dessa för turnébruk. Jag får känslan att de kan gå sönder rätt lätt. Men vill man inte justera eller flytta på dem ofta, är de absolut godkända. Budgetvariantstativ är dessa, och då man kan satsa mer på andra delar av sin studio.

Bra pris, lättsamma.
Anonym 18.11.2016
I det här fallet fick jag vad jag betalade för. En av skruvarna för att justera höjden strippade av gängorna inne i röret nästan direkt. Så tyvärr försvann möjligheten för mig att justera höjden mer precist än vad stopphålen tillåter.

Utöver det så är det dock helt okay stativ. Stabila, gör det dom ska och det är en stor förbättring jämfört med att ha monitorerna ståendes platt på en bordsyta. Föredrar mer massa i mina stativ, men jag använder dessa till lite olika referenshögtalare både hemma i studion och när jag spelar in på andra ställen och dom fungerar perfekt till det. Är lätta att packa ihop och ta med sig och stopphålen gör att jag ändå kan få monitorerna i rätt höjd med en marginal på några cm.

Z
Tyvärr rent skräp
Zlattan 06.03.2022
Mittersta staget svajar otroligt mycket, trots att resten av "foten" är väldigt stabil på båda stativen. Litar inte på dessa öht. och avråder alla att köpa. Om inte returer hade varit så tradigt hade jag skickat tillbaka dessa på direkten.

m
Snygg, Enkel och Användbar
mckhaann 25.12.2021
Köpte dessa till ett par Rokit högtalare och det fungerar utmärkt tillsammans, både praktiskt och stil mässigt.

De var enkla att sätta upp, tog 5 minuter sen var dem ihop monterade. Dem är helt tysta när man har ljud i högtalarna, inget som skramlar eller liknande, vilket är ett stort plus för mig.

Om det är högtalarställ du är ute efter så rekommenderar jag dessa starkt

Anonym 04.09.2014
Bra och funktionella stativ. Monteringen var lite av IKEA-stil, att jag var tvungen att titta i bygganvisningen och klia mig i huvudet lite grand innan jag kunde börja montera. Men när jag väl fått upp farten så var det inga problem.

Stativen är höj och sänkbara och inga problem att få högtalarna i öronhöjd för de flesta setuper. Högtalarna står stabilt på plattan, mycket tack vare halkskyddet, som även är lite vibrationsdämpande. Det följer med två olika fötter, ett set platta och ett set spikformade, som är bra ifall stativen ska stå på en mätta. Överlag inga problem med stativen, de verkar inte avge speciellt mycket missjud utan är tillräckligt stumma för den ljudvolymen jag använder.

P
Pepe´s 10.01.2022
Dessa monitorställ fyller sitt syfte. Det enda som jag kan tycka är att sprintringarna kan vibrera och ge ifrån sig lite ljud när man krämar på lite mer volym än normalt men det avhjälpes med att tejpa fast ringarna mot stativet. Bra kvalitet för det priset!

R
Good monitor stands for an affordable price!
Rodness 03.10.2017
I use these for my 8" studio monitors, and they fit perfectly with an isolation pad for each. The monitors are just a little bit larger than the top surface of the stands and would fit well even without isolation pads. I've had them for almost two years.

They are quite sturdy and mostly feels like premium quality, I'd say. Very easy to handle, adjust, move and such. I replaced their plastic feet with spikes, which was an excellent upgrade for them. That I'd just recommend if you want to isolate the bass even more, though.

With the package you get some kind of "holders" for cables, which you put in a hole in the lower area. Though you can't take them out after putting them in. One of my dogs bit on two of these and I had to pull or cut in order for them to loose. They cut off by themselves when I pulled. You get like 4 of these, though, which is good!

It's easy to assemble these stands, so you don't really need to read the manual.

Altogether, they're some pretty nice and affordable, good-looking monitor stands that I'd definitely recommend to others over the more pricey options!

a
Fungerar som dem ska
antonnnn 07.01.2022
Fungerar som dem ska, kanske något ostabila men tycker inte man kan vänta sig så mycket mer för detta pris!

EM
Gör exakt vad dom ska.
Ed Mann 03.08.2022
Billiga, men gör exakt det dom ska. Jag har inte haft några problem hittills. Enkla att montera.