Millenium Laptopstand

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 28.03.
B
Stabilt
Benjamin9117 15.09.2015
Mycket stabilt och lätt att montera upp. Det enda jag saknar hos den är att kunna juster höjden. Det kan ibland vara lite jobbigt att behöva ha datorn så högt upp, men annars är den mycket bra.

G
Prisvärt och enkelt att montera
Giddster 01.05.2019
Köpte detta för att komplettera min Traktor S2-setup och är mycket nöjd. Det gick snabbt att montera, är justerbart och kostar en spottstyver. Dessutom känns det stabilt och är lite tyngre än förväntat, vilket jag ser som en fördel.

Det jag inte gillar är att "flärparna" som håller emot laptopens kant är lite lösa, hade hellre sett att de var fastlimmade. De gör dock fortfarande sitt jobb, så det är en mindre grej egentligen. Ska man vara lite petig hade det kanske varit bra om lägsta höjdinställningen var lite lägre, men jag tycker fortfarande att den är acceptabel.

Allt som allt ett stabilt stativ för en liten peng, precis vad jag ville ha.

v
Good for the price
vurt 02.01.2022
For the price this is a good stand, i use it for my Sonic Potions LXR and it's sturdy enough. Would be nice if you could control a bit more perhaps but again, for the price it's what i expect, its not bad.

Excellent and econimcal stand
Adam737 26.10.2018
I use the stand to place my Faderport 8 on and it works ok for this job. Obviously, the stand is designed to place a laptop on but I wanted something that I could use with my mixer.

Another use for it is to place the computer keyboard on if you have, say , a MIDI keyboard placed on the desk.

It would have been much better if it had adjustable poles to increase or decrease the total area but for the price I paid it can be forgiven that this wasn't a feature.

G
Super för ändamålet
GabbeG 15.03.2024
Enkel, smidig och funkar bra

O
Det funkar!
Olov 02.06.2020
Konstruktionen är stadig och finns ingen risk för att det ska ramla ihop.
Stället var något mindre än vad jag trodde men det verkar inte spela någon större roll. Stället kom inte med några instruktioner men var lätt att montera. För priset är jag nöjd.

D
Ytterst prisvärt stativ/ställ
Döden 02.02.2016
Mycket prisvärt stativ som passar perfekt till laptopen eller dj controller, möjligen CDJ eller liknande. Jämfört med mitt laptopställ från Akai lämnar det dock lite att önska då det sistnämnda har lite bättre dimensioner i sin konstruktion; lägre, bredare, överlag stabilare samt går fortare att sätta ihop eller ta isär (praktiskt för t ex DJn som har det med sig).

Dock vill jag påpeka att detta kostar ca en tredjedel av motsvarande stativ från Akai, vilket känns väldigt rimligt ifall en har begränsad budget.

Ett väldigt billigt och diskret laptopstativ som står sig mycket bra mot de lite dyrare alternativen. Rekommenderas!

Viktigaste funktionen med dessa skulle jag påstå är:

på klubben: minskar "spillrisken" = har varit med om att folk slagit ut dryck över datorer samt controller, inte kul, detta skulle jag säga eliminerar risken kraftigt och bör därför ses som en billig och praktisk försäkring.

hemmabruk: låter laptopen "andas". Fläktarna behöver jobba mindre då datorn får sväva och inte överhettas lika snabbt. Geni.

L
It takes years of hauling it around before it breaks!
LordRezno 02.03.2018
Rugged and tough, even when it gets bent you can easily make it work again. I?ve had one since before 2010 and it just keeps on going even though it?s been beat to shit and hauled back and forth between gigs. Use and abuse this to your hearts content!

Smörgåsmannen 29.01.2018
Lite bökig att montera, men känns annars stabil. Tyvärr avtar detta om man försöker montera i högre höjd än lägsta möjliga utförande, och har man inte en variant med "hylla", så är det inget jag skulle våga ställa något dyrbart på.

Användbart!
Anonym 18.01.2017
Köpte denna främst för att ha en liten mixer på, har funkat klockrent för det, smidig och bra lutning!

Skruvarna lossnar dock efter lite användning, så man får dra åt efter hand, men det kan vara för att en mixer är lite tyngre än vad en laptop kanske är.. till det ändamålet duger den mer än utmärkt =)