Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Tisdag, 23.04. och Onsdag, 24.04.
MM
Bra kvalitet, men framtung
Music Maker 23.07.2020
Jag behövde en exp. pedal att styra min wah effekt i HX FX med och enbart line 6 kompatibla fungerar. Känslan är bra, men den är framtung och går inte att få att stanna i häl-läget under en spelning på en scen. Jag vill att den går igång automatiskt så fort jag trycker ned den lite och stänger av sig när jag för den tillbaka ned. Det fungerar dåligt då pedalen aktiverar wah-ljudet av sig själv närsomhelst under en låt.

+ Rejält bygge, bra känsla för wah
- Framtung. Använd toe-on funktionen istället för heel-off

H
Ett måste för alla Helixanvändare
Helixlover 02.09.2022
Då jag använder Helix Rack med Helix Control på golvet behövs det en expressionpedal för att styra i första hand wahmodellerna men också att kunna konfigureras som volympedal och även att kunna styra andra funktioner i Helixen, som t ex intensitet i en tremolo eller ett chorus. Missionpedalen levererar allt detta och har fungerat problemfritt i snart två år. Robust konstruktion och kvalitén upplever jag som mycket hög. Om priset på Missionpedalen känns högt så tänker jag att rack- och controlenheterna tillsammans är billigare än Helix Floor, så jag landade ändå på ett lägre pris totalt sett. Det faktum att just denna Mission pedalmodell också är utvecklad för användning med Helixsystemet gör trygghetskänslan i livesituationer mycket stor.
Ett bra köp helt enkelt!

ER
Emil Rudegran 22.07.2020
Good quality pedal! Would?ve recieved 5 stars if it weren?t for the clicky sound the switch makes every time you stomp the pedal in the most downward position. It?s not a problem but you do hear it playing without ear plugs at bedroom volume.