Alla priser inklusive moms

Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Fredag, 19.04. och Måndag, 22.04.
F
Ett funktionellt krutpaket med en massa användbara funktioner.
Fredrik7785 15.11.2016
LX88+ är en bra masterkeyboard med massor av användbara funktioner som kommer väl till pass i min studio. På nektars hemsida kan man välja sitt OS och DAW (i mitt fall Windows 10 och Cubase 8.5), ladda ned mjukvaran som installeras snabbt och allt fungerar klockrent.
Den ger ett robust intryck, har en tilltalande design samt tydlig display och snygg belysning i pads och knappar. Med imponerande många funktioner styr den min DAW klanderfritt.

De semi-vägda tangenterna är sköna att spela på trots en viss ojämnhet vid anslag. Vissa känns lite lättare att trycka ner än andra och enstaka ger ifrån sig ett klickande ljud vid hårdare anslag. Flertalet vita tangenter har vassa lodräta skarvar i plasten vilka lätt slipas ner med en nagel. Efter en stunds spelande är dessa saker inget som stör.

8 vridbara reglage, pads, knappar, modulationshjul och pitch-hjul som känns riktigt bra. De 9 skjutreglagen känns lite mer "plastiga" men fungerar bra.

I det stora hela är jag väldigt nöjd med mitt köp och rekommenderar LX88+ till alla som vill ha en skön, stabil och funktionell masterkeyboard till ett väldigt bra pris.

P
Gör jobbet!
Popes666 16.03.2020
Förväntade mig inte någon vidare "pianokänsla" med detta midi-keyboard. Överlag galet mycket för pengarna, sjukt smidigt.

Dock är tangenterna väldigt varierande över hela keyboardet. Vissa kräver att man trycker ganska hårt medan andra är otroligt lätta att trycka ned. Måste helt ärligt säga att jag inte kan gnälla särskilt mycket med tanke på priset. Klart prisvärd men välj att lägga lite mer pengar om du vill ha konsekventa tangenter som kräver likvärdigt tryck över hela keyboardet.