Remo 14" Powerstroke 4 Coated

83

Drumhead for Snare drum

  • Powerstroke 4 series
  • Size: 14"
  • Coated - Roughened white
  • Double ply batter head (Emperor strength)
  • With damping ring in the edge (at the bottom)
  • Application: Rock, hard rock, heavy, funk
  • Easily tunable, durable head with few overtones
Artikelnummer 100990
försäljningsenhet 1 Styck
Colour White
Type Of Head Double Ply
Finish Textured, Coated
Damper Ring Yes
Dot No
359 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Leverans beräknas mellan Onsdag, 24.04. och Torsdag, 25.04.
1

83 Kundbetyg

4.8 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

ljud

hantverkskvalitet

28 Recensioner

J
Jack-E 19.11.2018
Fantastisk bra trommeskinn. Bruker powerstroke på alle tammer over 14".
ljud
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
S
Robust und widerstandsfähig
Symbiont 23.05.2018
Dieses Fell beeindruckt mich allein dadurch, dass es gefühlt Ewigkeiten hält. Die Beschichtung geht mehr und mehr ab, klar, aber es bilden sich nach Monaten des Gebrauchs immer noch keine Wellen oder Einbuchtungen, und ich bin meines Zeichens schon nicht gerade zimperlich mit meinen Schlägen. Wo einlagige Felle schnell deformieren (sowohl materiell als auch klanglich) ist dieses Fell wirklich sehr ausdauernd, das bin ich gar nicht gewohnt nach ausschließlicher Benutzung von einlagigen Schlagfellen. Ich habe jedoch den Eindruck, dass sich das Fell aufgrund der Materialdicke nicht ganz so fest spannen lässt. Dadurch ist der Snare-Sound leider etwas dumpfer und unförmiger geworden, jedoch nach wie vor knallig. Da ich jedoch kein Stimm-Profi bin, kann das Problem in diesem Fall auch vor der Snare sitzen. Alles in allem ein zufriedenstellendes und robustes Fell.
ljud
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension