Roland SPD-SX Sampling Pad

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
J
John167 31.01.2017
Jag använder min spd-sx dagligen då vi har alla våra backingtracks och alla våra övriga effekter på den för vår repertoar. Tillsammans med Bosspedalerna är den KUNG!

Den är relativt lätt att lära sig, men kunde ha en bättre och en något mer logisk display... för en trummis.

Jag använder den som sagt för våra backingtrax, men det geniala är ju att man t.ex. kan hacka upp en låt i refränger, verser, bryggor etc och lägga dessa på olika pads, vilket gör att du kan styra låten på ett helt annat sätt än att bara trigga igång ett backingtrack för en låt och låta den spela fran start till stopp. Superbra!

Kolla in videos på t.ex. Craig Blundell och Michael Schack på Youtube, så förstår du vad jag menar.

Solid piece of gear.
Anonym 01.08.2016
Been having this around for 4 years now, beside my drumkit every gig since I bought it.

I do my samples in a DAW and then bring them in to the SPD-SX.
The sampler onboard, is a little harder to control, so I dont use it.

The pads and the build quality is great, except I would like to have little more sensitivity on the three upper pads, wich you have to hit quite hard.

The filter in the fx section, is really good. The other onboard fx is ok.

Overall a great buy that could make your live-set more interesting.

Bästa Samplingspaden
Anonym 28.01.2017
Klart den bästa samplingspaden på marknaden. Tyvärr utan mycket konkurrens. Med både Main Out och Sub Out i stereo så går det att använda till mycket. Tyvärr kan man inte skicka iväg till både Main och Sub från samma pad vilket gör den onödigt krånglig att använda till backingtracks. Annars är det en jättebra pad med bra kvalitet och som nästan är ett måste för den moderna trummisen.