Seymour Duncan SH-4 WH

Leverans beräknas mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
Klassiker som levererar
Marcus5633 13.02.2015
Har provat denna mick i min ESP EC och varit mycket nöjd då en SH4 går hand i hand med mahognykroppar. Riktigt fet, Denna gång skulle denna SH4 in i stallposition på min
stratocaster med lönnhals. Många sa att den kanske skulle bli för bright med en 500k pot. Men fy den som ger sig. Monterade enligt Seymour Duncans kopplingschema (Som jag hittade på deras hemsida/Support). bytte dock ut befintlig pot till en Push/push pot då SH4an kan splittas. Enligt min åsikt så blev stratan ungefär lika bright som orginalmicken, men med mer botten och aningen mer mellanregister.
så jag kan inte bli mer nöjd med ljudet. i SingelCoil split så leverar den även nästintill äkta fender SC ljud. Helt OK. Men den är en best i Humbuckerläge och gainen på 8-10.
Passar mycket bra till hårdare blues samt metall! Rent ljud kan bli en lite klurigare utmaning då denna mick är HET.

ett minus var att de vanligtvis medföljande skruvarna saknades. så jag fick borra upp hålen lite. Men inga problem annars.