Seymour Duncan STK-S10N WH YJM Fury

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
KS
Blues fury
Kender Stratakaster 30.08.2013
Jag ville ha en pickup som var tyst och började titta och lyssna på olika stackade "noiseless" single coil pickuper(Som egentligen är humbuckers byggda på höjden). Valet föll på YJM Fury för att jag tyckte den lät bäst när jag lyssnade på nätet. Nu var det inte något Yngwie-sound jag var ute efter utan jag tyckte den lät bra till rock/blues och även det rena ljudet tyckte jag var bäst bland i noiselesspickuperna. När jag installerat den själv bekräftades detta. Det rena ljudet gillar jag mycket fast det låter inte exakt som en äkta singlecoil. Eftersom de två spolarnas anslutningar är tillgängliga så har jag dragit dessa till en omkopplare så att jag kan få "normal noiseless" med spolarna i serie "singlecoil" med bara den ena spolen inkopplad eller den tredje varianten med spolarna parallellt. Även i detta läge blir den "noiseless". I mitt tycke är detta läge som ger ett ljud mest lika en "vanlig" singlecoilpickup(Läget med bara en spole låter lite tunt). Med distat ljud är det inget snack, den låter som väntat väldigt bra. Jag är väldigt nöjd så nu beställer jag en till stallpositionen också!