Sommer Cable Spirit XS Highflex 3,0

Leverans beräknas mellan Tisdag, 23.04. och Onsdag, 24.04.
EH
Eric H 21.01.2018
Jag behöver kablar för att koppla pedaler/gitarreffekter till omkopplare, förstärkare och mixer. För en del år sedan använde jag en kort period billiga patchkablar och förstod först inte varför det klirrade i mitt ljud. När jag senare förstod att det var kablarna som var problemet provade jag mig fram med olika fabrikat och kvalitéer.
Av erfarenhet har jag lärt mig att det är skillnad på kablar. Punkt.
Det bästa jag hittat på c:a 35 år är Sommer Spirit-kablarna. Ljudsignalen passerar opåverkad (enligt min mening) och XXL-kabeln är oerhört tålig och samtidigt lätthanterlig. Priset utgör inget hinder om man ser till vad man får. Jag tror inte jag kommer att behöva kassera någon av dessa kablar p.g.a. bristande kvalitet.
Ofta finns färdiga kablar att köpa och jag har även köpt långa kablar som jag klippt ner till exakta längder när det behövts.

OL
Bra kvalitetskabel
Ola L. 17.10.2017
Köpte denna för att länka ihop wah pedal med pedalbord i hemstudio. Funkar mycket bra till det ändamålet. Kabeln är ganska medgörlig trots grovleken.