Swissonic Sub10

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 28.03.
T
Bra ljud i basen men....
Thomsen.N. 15.10.2020
Sub10 har ett bra basljud, lådan är bra byggd och känns som hyfsad kvalitet för pengarna.
Dock har den några problem, vissa kan man undvika andra inte.

Basen har ett autoläge som dom flesta nog kommer använda, och när basen startar kommer det PANG ur basen, och har du dina högtalare kopplade via basen smäller det ur dom också, det går att leva med då man vänjer sig, men tröttsamt varje gång man skall starta så vet man att det kommer ett PANG !!!

Nästa problem är lättare att undvika om man känner till det,
Jag hade mina Monitorer i min hemmastudio kopplade via Sub10,
DVS Ljudkort/Sub10/Moniterer för mitt ljudkort har inte mer än en utgång ( Audient Id14 ) och en dag fick jag för mig att koppla bort basen och köra monitorerna direkt från ljudkortet, GÖSSES vad mycket bättre ljud jag fick, när signalen gick igenom Sub10 så filtrerades både bas OCH topp bort från signalen .
Så nu står den tyvärr urkopplad under skrivbordet i väntan på en uppgradering av ljudkortet så den kan få en egen utgång från ljudkortet.

Med det ur världen, Bra kvalitet för pengarna, bra ljud i själva sublådan, och med ett ljudkort med separat utgång (dubbla outs för monitorer och sub ) hade den varit kanon. men det är helt enkelt inte värt att offra ljudet ur monitorerna för lite extra bas när jag sitter och mixar eller kollar på youtube i hemmastudion.

Köp, men koppla inte in dina monitorer på out/thru på sublådan,
och va beredd på en liten smäll vid autostart.

Pj
Javisst
Producerar jazz och klassisk musik 07.05.2021
Den här gör vad den lovar. Man måste ställa in den rätt – närmast vid rätt crossover-punkt – med sina huvudmonitorer, så blir allt fint. Gjorde det på gehör med musik som jag känner till väl ljudmässigt.

Som redan konstaterat här tidigare, är det bäst att ha en dedikerad utgång för denna sub, för att undvika färgning i huvudmonitorerna.

För att vara ärlig är jag mest intresserad av att kolla att det inte blir nåt ont brum i de lägre registren, och att de ljud som finns där i 30-60 Hz-registret inte är sjukt överstyrda av någon anledning. För det ändamålet är en sub som denna helt klart adekvat.

G
Not worth the investment
Gearhoarder 30.09.2021
It made the sound dull and added noise to my signal. Would not recommend. Sure it does extend your bass which is why I'm giving it a two star rating.

D
Väldigt bra sub för pengarna
DjEric 15.06.2020
Används i hemma studion som ersättare till en gammal som gick sönder.
Väldigt bra sub för detta priset som överträffade mina förväntningar.

F
Oerhört irriterande stand-by
Fredrik7785 25.03.2020
Väldigt bra sub men med ett fruktansvärt irriterande stand-by läge som inte går att stänga av. Detta gör att det knäpper till ordentligt i inkopplade högtalare varje gång den går ur stand-by.

PF
Prisvärd!
Pete F. Moon 30.01.2019
Suben gör jobbet. Jag är nöjd.

P
If you want an affordable sub to start with, don't buy anything else.
PKPKPK 11.12.2017
I use this together with my KRK Rokit 5 monitors. It is an amazing subwoofer, much more affordable than other companies' signature subs. This would be worth the price even if it was twice as costly.

Of course, if you are building a professional studio or want really high end products, you might want to search for other options, but this is THE thing for your average home studio needs.

JV
Mycket bas för pengarna
Johan, Vaxholm 10.10.2017
Letade efter en sub till mina gamla Tapco S10 och är mycket nöjd med kombinationen! Mycket fin bas för pengarna.