the t.bone Ovid System Case

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 28.03.
Bra väska till Ovid
Anonym 29.03.2017
När jag beställde min Ovid-mikrofon från Thomann kände jag att det var obligatoriskt att köpa väskan också.
Köpte ett "bundle" för akustisk gitarr.
Nu såhär i efterhand så hade jag väl kanske egentligen inte behövt väskan också.
Ovid-micken ligger redan i en ganska bra förpackning/låda som duger gott och väl till förvaring.
Men det känns lite mer säkert och professionellt med ett case.

Väskan är gjord i hyfsat slagtålig plast. Byggkvaliteten är helt godkänd.
Utskärningarna till dom olika fästena är välgjorda.
Problemet är att dom har skurits till lite för smått så att säga.
Det var riktigt bökigt att får ner fästet till akustisk gitarr.
Väldigt trångt alltså! Inte så bra med tanke på att fästet känns lite bräckligt.
Sen fick jag modifiera lite där själva micken ska ligga.
Den hamnar i en lite tajt, trång vinkel som gör att skumplasten pressar onödigt mycket mot micken.
Fick även skära bort en del där kabeln ska ligga så det blev mer utrymme.
Det var ganska enkelt att modifiera dock. En bra mattkniv så är det löst snabbt.

Trots sina små brister så kan jag ändå rekommendera det här caset.
Har du tänkt att köpa en Ovid med diverse olika fästen, så tycker jag absolut att du ska köpa väskan också.

K
Robust
Keso 07.03.2022
Stabilt case som gör sitt

MS
Gitarrclipset ryms inte
Mattias S 30.06.2019
Köpte denna tillsammans med mik och gitarrclip. Det här känns som ett skapligt bygge, stadigt och ganska hållbart. Tyvärr finns det inget sätt att få ned gitarrclipset i den här asken, och utskärningen för kablar i skumplasten är så trång att man nästan drar sönder kablarna när man försöker få i eller ur dem. Tyvärr en helt oanvändbar produkt för mig.

n
Nöjd
ntomas 02.11.2020
del av helt set med mikrofon
Nöjd med ljudet

Håller alla saker på plats
Anders3393 01.04.2018
Bra väska med plats för de olika delarna till ditt Ovid-system. Skyddar och ser till att man inte glömmer nån del. Är väskan med, är allt med.

Den är ju gjord för det
Simon8225 04.03.2016
Att ha en väska som är gjord för ändamålet som den här är guld värt, allt finns på rätt ställe och är väl skyddat. En väl värd investering om man ska köpa en Ovidmikrofon.

B
Solid
Brynte 31.01.2019
The Ovid system is pretty nifty. It has some flaws, but for the price, nothing to complain about. This plastic case is a perfect fit for the complete Ovid set. A must have if you bought the rest.

J
Praktisk låda.
JerryE 10.02.2015
En låda som inte väger något med perfekt utskuret innehåll för alla smådelar man kan tänka sig behöva till mikrofonen,

R
Perfekt case
Rhinosaur 07.04.2023
Ett perfekt case för T-bonde micken och tillbehör. Allt passar som det ska.