the t.bone Windscreen WS60

Leverans beräknas mellan Måndag, 22.04. och Tisdag, 23.04.
Billigt och bra
Anonym 14.11.2016
Ett bra vindskydd till ett bra pris. Som en tidigare recensent skrev kan man behöva dra upp diskanten något (precis som med andra vindskydd). Om man har en mikrofon med ett stort galler kan detta skydd vara lite svårt att få på, på min EV-mikrofon sitter det ganska tight.

Inget fel på funktionen och priset är klart överkomligt, jag ser ingen anledning till att köpa något dyrare.

B
Dålig kvalitet.
BassPojkenXD 21.04.2020
Den funkade superbra i början men den gick sönder efter några månader så jag köpte nyss: the t.bone Windscreen Set WS5 Som är ungefär samma fast flera styckna så om en går sönder kan jag byta.

Vindfri sång
Strandh 01.07.2014
Om man sjunger och uttalar "P" och "S" mycket så har det inverkan på sångljudet enligt mig. Sjunger man utomhus och det blåser så förstör även detta sången. Sätt på ett "puffskydd" och du har både löst problemet, samt fått en annan design på mikrofonen som somliga (inkl. mig) föredrar. Det påverkar dock ljudet minimalt, det blir något dovt så jag brukar skruva upp diskanten när jag använder vindskydd.

KE
Kevin EA 20.03.2019
Sitter mycket bra på micken. Och man känner att det är bra kvalité på den. Finns inte så mycket mer att säga om den då det endast er ett litet tillbehör. JAG REKOMMENDERAR

C
Works as intended
Cesarrr 18.07.2023
Had a strong plastic smell too it but it went way quickly. Does its job.

GJ
Great little thing
Gustav Jonsson 02.06.2020
although I got an "Adam Hall" instead of a "T.bone". Don't think it makes much difference. Good on a windy day, I guess?

F
Ett bra puffskydd
FredrikH 04.03.2016
Jag är helnöjd! Den får plats på allt ifrån runda SM58:or till mer avlånga trådlösa sångmickar.
Självklart är den inte lika bra på att ta bort vindstötar som dyrare varianter men till vanliga puffar tycker jag att den fungerar fint.

R
Good one.
RonnieO 13.10.2016
This serves its purpose but it gives you the feeling that you are shouting into someone's afro haircut. It's a bit bulky in place and it looks a bit funny when you are trying to look cool but I would recommend this if you are recording your rehearsals, it should make the difference you need to avoid the huffs and puffs worthy if the big bad wolf.

T
Gör sitt jobb
Torgny 07.10.2014
Köpte denna som puff/vindskydd till min Zoom H1 inspelare. Passar perfekt och gör sitt jobb med bravur. Kan säkert jämföras med betydligt dyrare diton och tål säkert en jämförelse med sådana. Känns bra och är inte "smulig" som vissa andra kan vara.

Prisvärd och gör det den ska
Anonym 08.07.2014
Har använt denna på både en Samson C03U och mikrofonen som kommer med Focusrites Scarlett Studio kit. Den har passat bra på båda och gjort det den ska för en billig slant. Möjligtvis värt att notera att katter verkar tycka om smaken på den :P