Thomann Power Supply 3-12V DC 600mA

Leverans beräknas mellan Onsdag, 24.04. och Torsdag, 25.04.
J
Lite riskabel men gör det den ska!
Jonatan. 05.08.2017
Jag skulle inte vilja ha med mig den här live eftersom de små adaptrarna har ganska lätt att trilla ut, dvs de som passar i olika typer av musikelektronik. Jag använder den till Boss VE-1, vilket fungerar bra. Problemet är om man skulle råka ha glömt om negativ polaritet (för VE-1) ska vara i mitten eller utanför, då detta styr vilket håll man sätter i adaptern igen. Blir det fel kan man förstöra apparaten, enligt manualen! Det gäller alltså att hålla tungan rätt i mun. Om jag visste att det var så känsligt skulle jag förmodligen skaffat original-transformatorn till VE-1 trots att den är lite dyrare. Den här blir dock använd för permanent installering i studion, och till livebruk blir det istället batteridrift.

L
Ok adapter
LarsGuitar82 12.03.2018
This adapter is Ok.
I wanted to use it for a guitar pedal at first but now I have found it useful in other areas. One problem I experience is that it makes a whining sound when I use it together with a guitar pedal. This might be a grounding issue in the house. I later bought the "1Spot 9v Combo Pack" from "Visual Sound" and have had no issues with whining noises.

Pros: It?s nice to be able to swith between different connectors.
Cons: Can make a whining sound with guitar pedals maybe due to grounding issues Im not sure...

However when used to powering other things like my Boss drummachine it works very well.

WORTH EVERY €
MM021 29.06.2021
i find this power supply very handy. Right now i use it for my
Arturia Keylab MKII 49. Easy to switch the output source to use it with other instruments

Strömförsörjning med möjligheter.
Anonym 12.03.2017
Fyller sin funktion utan anmärkning. En extra bonus är att kunna byta ut kontakterna samt ställa om strömstyrkan ifall du har behov av att kunna använda pedalen till annat än ?Boss-standard? gitarrpedaler.

Finns inget att klaga på än så länge vad gäller funktion eller hantverkskvalitet.

En smidig prisvärd strömförsörjning som gör vad den ska och är flexibel.

Riktigt skräp
Anonym 04.01.2015
Inte avsedd för strömförsörjning av audioutrustning! Gjorde att min wah wah och/eller choruspedal började vissla pulserande. Helt oanvändbar. Varning! Fick bygga en separat spänningskonditionering i en box innehållande likriktarbrygga, spolar, kondingar och en regulator för att få tyst på den. Kostade säkert mer än att köpa en tyst strömförsörjning, men tyckte det var lite kul samtidigt. Om du inte har samma böjelser, satsa på något bättre.

Good product
Anonym 03.01.2017
Covers most of the needs there is, except that maybe some devices need more than 600mA. Extremely nice to be able to change voltage and polarity.

Funkar för en billig penning!
Anonym 22.01.2015
Har en MIDI synth som jag saknade en bra strömförsörjningsadapter till. Surfade runt en del på olika hemsidor bl a synthens egna men insåg snabbt att detta kunde vara en "bättre"lösning för mig då det går att ställa om utspänningen om man behöver använda den på annan utrustning.

SF
Universaladapter
Stefan F. 224 30.05.2014
Har egentligen ingenting att klaga på när det gäller denna produkt. Tog ner min gamla trummaskin från vinden och upptäckte att jag inte hade någon strömförsöjning för denna. Försökte hitta universaladapter på nätet. Visade sig vara svårt att hitta och när jag äntligen hittade en fungerande av originalfabrikatet var det alldeles för mycket pengar. Det här är Thomanns egna fabrikat och det finns inget att klaga på direkt. Fungerar klockrent. Dessutom kan jag med en enkel vridning ställa om utspänningen när jag behöver matning till annan utrustning. Perfekt! Summa sumarum billigt och bra.

T
prisvärt
Tommy9471 19.07.2015
mkt prisvärt

w
Håller inte
woollie 25.07.2019
Pinnsen på baksidan av kontakterna är väldigt sneda och av mycket låg kvalitet, såpass att de gick sönder trots försiktighet vid ett kontaktbyte. Jag fick slänga den jag köpte inom loppet av 5 minuter.