funktion

stabilitet

Thomann Orchestra Stand Premium

Leverans beräknas mellan Tisdag, 23.04. och Onsdag, 24.04.
Bra helt notställ
Musikläraren 10.11.2016
Efter att ha prövat diverse olika varianter av notställ under årens lopp och då inte minst ett antal av Thomanns varianter under eget namn har detta kommit att bli mitt notställ "of choice" för de sammanhang jag köpt/köper in materiel till.

En robust konstruktion att lita på. Jag har använt denna typ av notställ i flera år och har inte haft några som helt problem med det rent mekaniskt.

Jämför jag med Thomanns motsvarande notställ så har jag fastnat för denna modell av två anledningar:
1. Det är en hel platta bakom noterna (jämför med t ex artikelnummer 219064).

2. Det har en mindre skrymmande konstruktion på baksidan när det monteras ihop och transporteras (jämfört med artikelnummer 107195, som dessutom har plastdelar på baksidan som lätt går sönder vid frekvent upp och nedmontage).

Tveklöst ett notställ väl värt pengarna... och som vanligt för många av Thomanns egna produkter - mycket för pengarna.

C
Svårt att greppa
CharlesHoux 19.01.2018
Det är ganska svårt att skruva till skruven till själva notstativet så att den håller sig uppe. Ibland vill jag ha min laptop på den, vilket jag lyckats med i andra fall, men denna har lite svårt att hålla sig fast trots att man tar i för kung och fosterland när man skruvar åt den. Men den var billig!

Acceptable
MePenguin 27.03.2020
It's a bit wobbly, and fiddly to secure the sheet holder, but otherwise fine. I'm using it to support a larger mini keyboard (AKAI pro Miniak), so it does support some weight... although wobbles if I play the keyboard... better as a sheet stand ;)

I
Välbyggt stativ
Ivn6625 06.04.2015
Stativet är välbyggt, lätt att använda och känns väldigt stadigt, det gör precis det det ska göra. Kan användas för noter, men också för att ställa surfplattor/smartphones etc - mycket bra produkt

I
Notstativ för hemmabruk
Izac 16.07.2017
Ett mycket bra notställ för den som behöver ett på hemmaplan! Otroligt mycket för pengarna måste jag säga, oavsett om det mest räcker för hemmabruk.

När jag åker ut och spelar så skulle jag föredra ett stativ vars skruvar/mekanik är lite mindre plastigt (för hållbarhet). Även så ett stativ som det finns lite mer bredd på. 1 dm extra skulle göra det enkelt att rymmas tre blad samtidigt.

I övrigt, bra där Thomann!

PJ
Pelle J 09.07.2019
It is very good for the price. It is stable enough for what I use it for.
The knobs is pretty sharp and does not feel comfortable to tighten. I solved this by soften the edges of the knobs. After doing this I am really happy with the stand.

Z
Gör sitt jobb
Zappy 16.06.2021
Stadigare än vad jag är van vid. Gör stii jobb!

MA
Solid
Marcus Ahlbäck 23.06.2020
Stable, solid and big. Carries a binder or a fake book without problem.

Väldigt bra notställ !
Anonym 06.05.2016
Väldigt prisvärt notställ, förvånansvärt stabilt och konstruerat i robust metall material för de 300 kr jag drygt spenderade på det här notstället (inkl frakt). Jag är 190 cm så jag vill kunna få notstället till samma höjd och det funkar utmärkt att justera, med längd för ännu lite till.
Det är enkelt att justera med skruvarna, och det finns gott med plats vid nothuvudet att placera noter på. Om ditt mål är att skaffa ett bra notställ för att använda till notläsning vid hemövning eller konsert, eller kanske använda det som ett ställ för en dator, så ser jag ingen anledning att leta efter ett annat notställ än detta.

P
Enkelt och bra
PeMa 08.12.2017
God kvalitet till bra pris. Gör jobbet och lämnar inget övrigt att önska. Finns ingen anledning att titta på dyrare alternativ. Tips: Det går bra att fästa hörlurshållare / mugghållare o.d. på stolpen.