Vic Firth SIH2

Leverans beräknas mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
D
Prisvärda musiklurar
Drumboii 23.08.2019
Jag har spelat trummor med dessa hörlurar vilket tar det hela till en helt ny nivå. Jag är supernöjd, framförallt med ljudet. Jag har tidigare använt mig av en betydligt dyrare lösning men jag tycker att dessa briljerar i jämförelse. Dämpar lagom och släpper igenom precis rätt frekvenser enligt mig. Bra tryck i pukor och bastrumma och mindre av starka och distinkta cymbaler. Dina trummor kommer helt enkelt att låta bättre! Vad man möjligtvis skulle kunna se som lite negativ är att efter en längre användning så trycker hörlurarna mot huvudet vilket möjligtvis kan verka lite jobbigt. Men det kanske också betyder att det är dags för en paus ;) .
Förutom att hörlurarna är estetiskt tilltalande med sina kolfiber-täckta kåpor så känns de gedigna och man märker att det är kvalitet.
Jag är i helhet supernöjd med mitt köp och jag rekommenderar dessa lurar starkt! (framförallt till trummisar)

MJ
Perfekt.
Marcus Jon 29.03.2022
Inga andra lurar som slår dessa när det kommer till trumminspelningar.
Har provat flera i samma prisklass genom åren. Men kommer alltid tillbaka till dessa.

T
The best headphones
Trumjazza 18.01.2021
I really love these headphones, they arre comfortable, they have good isolation without destroying the sound too much and the build quality feels very good and reliable. They stay safe on the head and the sound quality is great. Maybe they should make a version with either USB-C or Lightning port for us iOS-users, otherwise, a good solid choice for both rehearsing and recording situations.

R
Bättre med tiden
Rasta-tjockis 15.04.2022
Obekväma i början. Känns hårda. Med efter lite svett och trummande blir de underbara. Också bra när du inte vill få läckage i sångmickar, gitarr osv.

RR
Great for recording, not for mixing.
Ronnie Ripper 24.05.2023
These are almost as silent as it gets for your recordings, almost no bleed at all. As for mixing they are too shrill but they are after all for drummers and designed to break through the mass of sound you get around you so it's all good. You can get a slight headache after hours upon hours of recording since they are tight fit on your head but you don't have to be an idiot like me, you can actually take some breaks once in a while.

Z
Godkända
Zibet 06.10.2020
Blev besviken på både ljudkvalitén och dämpningen, enbart godkänt. Trodde dom skulle vara lika bekväma och dämpande som Vic's DB22, men det är dom inte. Ljudet är rätt burkigt.

k
Sitter som en smäck.
kompen 19.05.2022
Använder de mest när vi repar med bandet, ihop med en zoom livetrak l20.
Så var å en kan ställa sina egna volymer.
Trummor läcker igenom lagom mycket å bas å gitarr är upp mickad.

Ljudet duger gott så väl till rep och till trummövning,,
Har de som en av flera referens ljudkällor vid mixing men inget jag skulle mixa med.
Funkar till å lyssna på musik men finns säkerligen bättre lurar för det ändamålet.

l
Kan verkligen rekommenderas
larsha 31.05.2021
Beskrivningen från Vic stämmer bra med hur lurarna fungerar. Ger verkligen bra dämpning och ändå riktigt bra ljudkvalitét, även om man har höga krav på kvalitét.

MH
Muller
Martin Hä 31.05.2022
Dessa lurar har nån låg resonansfrekvens som läcker in. Jag hade tänkt ha dem till att lyssna på klick när jag trummar. Hörde basen mer än klicket. Inte nån hit tyvärr.

D
Prisvärd klassiker
Dinki 05.02.2021
Stänger ute allt ljud och får en verkligen att fokusera på det man vill ha i lurarna. Vid längre användning kan jag få lite ont på toppen av mitt huvud. Perfekt för den som inte vill ha läck i mickarna vid inspelning