I lager om 2-3 veckor
I lager om 2-3 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

H
Underbara stockar!
Heige 01.12.2020
Har kört på Vic Firth 7A i 10 år.
För att vara så små är de rätt slittåliga. Träet är gediget och stocken ligger bra i handen.

En välbalanserad stock med bra tip som studsar kontrollerat.
Har aldrig fått flisor i händerna av dessa. även när de blivit utslitna.

Anonym 10.02.2015
Dessa är förmodligen de stockar jag har använt längst och som har varit till allra mest belåtenhet. Varje paket har hållit hög kvalitet och det är skönt när man som slagverkare hittar trumstockar som man kan hålla fast vid länge och slippa hitta nya och anpassa sig efter dessa. Min upplevelse av vic firth-stockar är att träet är bra slipat, då jag upplever att man har stött på flisor eller ojämnheter hos andra tillverkare. Dock blir dom likt alla andra trumstockar jag använt rätt fula med tiden och får en grågrön färg efter avlagringar och svett, men hellre det än ett dåligt grepp om stocken. Rekommenderas varmt, du lär inte ångra dig!

BG
Swing
Billy G. 30.07.2016
Extremt bra virke, håller som en volvo trots sin tunnhet.
Funkar bra till jazz som rock.
Känns som en 7A ska göra och det går inte att gå tillbaka till andra märken när man väl har testat dessa babes.

Vic Firth levererar som vanligt!
Anonym 21.09.2016
Ville ha ett par stockar av 7A. Jag valde dessa efter att ha läst recensioner.

Jag spelar en del jazz och även fusion och dessa är underbara att hålla i. Perfekt längd och tjocklek.

Väldigt bra!
Anonym 29.11.2016
Precis vad man förväntar sig, bra kvalitet.

J
En klassiker som funkar till nästan allt!
Johannes6422 02.12.2016
Har många olika stockar, men dessa är alltid mitt förstahandsval. Skön vikt, balans och bra hållbarhet.

D
Hållbara stockar!
Daniel4381 08.02.2015
Jag har länge spelat med Vic Firths stockar. Tidare spelade jag med billigare stockar, men de sprack och gick av efter att jag spelat med dem ett tag. Trots att dessa stockar kanske är mer lämpade för jazz, har jag spelat alla möjliga stilar med dem. De slits lite snabbare om man spelar t. ex rock, men trots detta har de hållit väldigt länge. Om man ska spela rock skulle jag rekomendera att köpa ett par tyngre och tjockare stockar, annars är dessa perfekt. De är lättare och lite längre än ett par 5A, vilket jag tycker är bra eftersom jag kan spella snabbbare och tystare då.

Versatile sticks
Anonym 05.01.2016
Everyone knows Vic Firth makes great sticks, and these are no exception.
Normally I use a bit thicker sticks (5A) but if you like to switch it up, play a little bit lighter or if you're going for more speed, a pair of 7A's can help you do the trick.
I would say the durability is ok, have not broken any of these yet, Im not a heavy hitter tho.

I guess if you are a female or young drummer and feel that most sticks are a bit too thick/heavy and doesnt feel right between your fingers - try these out!

Good luck!