Yamaha FC-7

Leverans beräknas mellan Torsdag, 4.04. och Fredag, 5.04.
P2
Stabil fotkontroller
Player 2 14.11.2020
Fungerar också att använda som sustainpedal på MODX om man väljer den funktionen.
Ligger bra på golvet. Anslutningskabeln har bra längd. Pedalen ligger kvar i det läge som man lämnar den och det är bra. Känns mycket stabil. Styr många funktioner samtidigt på MODX som man väljer själv.

L
Supernöjd!
Lucaslofvenhamn 25.02.2018
Jag kör många gig där jag står upp och spelar keys. Då tycker jag att FC-7an är bra eftersom man kan ställa in vinklar på den så att man hittar den position man själv tycker är bekvämast. Jag gillar också att den är ganska stor vilket gör att jag som har stora fötter kan känna att pedalen följer mig. Gummiöverdraget sitter inte helt fast runtom i kanterna, men det ser jag inte som ett problem om man inte pillar på det. Det är inte så löst så man känner det när man spelar

N
NiclasEd 04.09.2017
Använder denna till Nord Stage 2 & Nord Lead 4.

Enkelt att göra precisa rörelser med denna pedal, perfekt motstånd & känsla! Robust byggd & åker inte runt på golvet som många mindre motsvarigheter gör när man inte tejpar fast dem. Sladd & kontakt är stryktåliga.

Enda nackdelen är att överdelen av pedalen tenderar att lossna när man ska ändra vinkeln på pedalen & vara väldigt svår att få tillbaka. Jag var tvungen att lösa det genom att limma ihop delarna (Exakt samma sak hände på båda mina FC-7.)

Lt
Creaky
Long time user 23.08.2021
The pedal does its job, but the construction leaves a lot to be desired. The pedal creaks under load and feels altogether unstable.

SB
Yamaha's oldest product?
Sven Bornemark 18.09.2019
I find this pedal to be extremely useful and reliable. I've used it mainly to control volume or expression on my Yamaha synthesizers, and I've never been disappointed. Actually, I think this is Yamaha's oldest item still in production; I used it in 1985 and I use it now – and they're identical. Excellent!

b
Inte bra känsla
bjoron 29.08.2017
Den här expressionpedalen är alldeles för känslig, jag skulle vilja ha ett större motstånd. Sen vet jag inte om et här har med synthinställningen att göra, men pedalen ger 100% av effekten den ska ge när pedalen är ungefär 50% nedtryckt, vilket inte är optimalt.

Överlag, solid pedal med smart fraktsystem där kabeln lindas ihop inuti pedalen, inte bra funktionalitet för mina preferenser.

Gl
Den bästa expression pedalen du kan köpa
Gött ljud 10.07.2022
Yamaha FC-7 är enligt mig den bästa expression pedalen du kan köpa då den är robust och kvalitativ, den funkar perfekt med mitt Nord Stage 3. Den är tyngre än man tror vilket är bra för det tyder bara på att den är gjord av bra material och rör sig inte ur fläcken på scengolvet.

Utmärkt expressionpedal
Anonym 06.12.2016
Älskar storleken, motståndet, sladdlängt och allting. Perfekta expressionpedalen som verkligen håller måttet. Funkar till de flesta synthar/midikeyboards/stagepianon. Det enda som jag skulle vilja ha är väl något bättre grepp på undersidan och en löstagbar sladd(eller snarare utbytbar om den gamla går sönder.)

men annars 10/10, det är min andra jag köper.

Gör sitt jobb
Mmmmmmmmm 17.07.2019
Funkar fint till Nord Stage 2 EX som control pedal

Stabil och bra!
Anonym 25.02.2017
Använder denna som volymkontroll till en nord electro och är mycket nöjd. Den är ganska tung, vilket gör att den står kvar där jag har placerat den och det känns väldigt stabil och tålig. Jag hade tidigare en "plastigare" variant som inte låg stilla och som dessutom gick sönder i plasten ganska fort. Denna har hållit länge nu (gjorde köpet för ca 2 år sedan och har spelat mycket sedan dess). Sladden sitter fastmonterad, vilket jag gillar, och det går smidigt att snurra ihop den och fästa den i pedalen vid transport (vilket minskar slitage på sladden!). Rekommenderas starkt till alla keyboardister!