Zoom F6

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
En fantastisk maskin
Anders_ 02.10.2023
Jag har haft F9:an under nästan två år nu och nyttjat den för inspelning av kör och instrumentalister i kyrkor och konserthus. Jag är otroligt nöjd och jag tycker den uppfyller alla mina krav. Skulle inte tveka att köpa den igen. Använder främst kondensatormikrofoner vid inspelning. Kör alltid på batteridrift, köpte ett stort batteri, det räcker typ i dagar. Jag har inte använt den som ljudkort till datorn.

Några fördelar:
+ 32 bitars float med dubbla A/D. Du kan inte misslyckas! Du slår bara på inspelningen, du behöver aldrig ändra nivåer. Det gör du i post production.
+ Ljudkvaliteten. Med bra mickar blir det otroligt bra.
+ Många inställningar! Allt är konfigurerbart
+ Smidig att ta med sig
+ Smidig och stabil mjukvara (har aldrig strulat för mig)
+ Mycket bra info får plats på den lilla displayen

Ser inte så många nackdelar men den har förstås "bara" sex ingångar, klart det vore bra med en eller två till. Knapparna är små men jag upplever inte det som ett problem för mig.

W
Solid and simple!
WeJumpFurther 31.07.2021
Disclaimer: Only had it two weeks

Love this recorder. It is simple to use, intuitive, and has many great features. The preamps work extremely well and couldn't ask for more!