Remo 16" Skyntone Coated

7

Drumhead for snare / tom tom

  • Single-ply
  • 8-mil Mylar film
  • The Skyntone drumheads are suitable for use on snare drums in concert set ups as well as on normal drum sets
  • With minimal attack and controlled higher frequencies, the Skyntone has a very warm sound, even in use with steel snares
  • This makes them ideal for live gigs in concert halls, in which 'normal' metal snares are often too sharp or tinny sounding
  • On the drum set, the Skyntones at higher tunings offer a warm and controlled sound with an excellent surface for use with brushes
  • SK-0016-00
Available since December 2011
Item number 272021
Sales Unit 1 piece(s)
Colour White
Type Of Head Single Ply
Finish Textured, Coated
Damper Ring No
Dot No
37 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Saturday, 27.04.
1

7 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

5 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
Die wunderbare Alternative
maceo 15.03.2012
Ich liebe Vintage Drums und spiele auf den Toms und Bassdrum Kalbfelle (Earthtone). Auf der Snare bevorzuge ich wegen der Stimmstabilität jedoch synthetische. Bis anhin war für mich das Remo Fiberskyn die Lösung. Jedoch hatte ich stets grosse Probleme mit der Haltbarkeit. Die Beschichtung der Fiberskyn ist bekannt dafür, dass sie sich gerne von der Trägerfolie löst. Die Skyntones halten nach erstem Eindruck länger, sehen besser aus und klingen nach meiner Meinung erst noch besser. Sehr sensitiv, Im Randbereich wunderbare Obertöne und in der Mitte kontrolliert trocken.

Bis jetzt das beste Fell für meine Roundbadge Snare! Feine Sache!
sound
quality
8
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
peau remo kingstone 16"
Anonymous 16.05.2016
Etant batteur depuis de nombreuses années,et étant toujours a la recherche des sons. je joue sur une batterie ASBA de 1967,avec une caisse claire fut métallique. Avant de faire un investissement total ( soit les 4 toms ) j'ai d'abord Cder la peau kingstone ( caisse claire ) 13", et la j'ai été trés surpris de la sonorité de cette peau,finesse de la peau ,on peu jouer avec les balais,sonorité surprenante sur ma caisse claire metallique. Auparavant je jouer sur des remo Pinstripe,que je disais excellente ,mais la Kingstone (pour ma part ) est superieure. Du coup ma batterie est équipée de 4 peau Kingstone.Pour les batteurs a la recherce de sonorité ,essayer la.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Weicher und nicht zu lauter Klang
R..B.. 18.01.2019
Das Fell läßt sich gut stimmen, nimmt auch tiefere Stimmungen an.

Mit Gel-Pads scheint sich die Oberfläche nicht zu vertragen: an meinem 10"er Skyntone wurde das Fell unter dem blauen Pad fast "durchsichtig" (so, als ob ich Öl auf das Skytone gegossen hätte).

Ich habe daher beim 16"er keine Gelkissen angebracht. Vllt. müßte ich stattdessen mal Soundringe probieren ...
Der Sound ganz ohne Dämpfung ist bei meinem Vintage-Standtom mit runder Gratung aber auch so schon gut.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
r
Teuer, aber gut!
rimshot60 16.03.2012
Ich habe ein 14" Skyntone auf meine 6,5 PREMIER Holz Snare aufgezogen und bin mit dem Ergebnis sehr zufrieden. Weicher, relativ obertonarmer Klang, gut verarbeitet und gut zu stimmen. Natürlich klingt es nicht wie Naturfell, ist halt Plastik, aber die Naturfelle sind eben auch ein ganzes Stück teurer.
Bin am überlegen, das ganze Set damit auszurüsten. Habe inzwischen Studioaufnahmen damit gemacht und bin sehr zufrieden mit dem Sound. Weich und vintage.
sound
quality
5
0
Report

Report