Yamaha Mouthpiece Trombone 51C4

3

Mouthpiece

  • For trombone standard 51C4
  • Cup diameter: 25.23 mm
  • Rim: Semi shallow
  • Edge thickness: Standard
  • Cup depth: Standard
  • Bore: 6.92 mm
  • Backbore: Half width
  • Silver-plated (small shank)
Available since February 2009
Item number 224937
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth medium
Cup Diameter 25,23 mm
Finish Silver Plated
67 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 2.05. and Friday, 3.05.
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
V
Ein sehr schön voller Sound!
Volker602 01.12.2013
Das standardmäßig zu meiner Yamaha-Posaune (ML-Bohrung) mitgelieferte Mundstück Yamaha 48 ist sehr schön für z.B. meine Salsa-Band; für das filigranere Spielen in kleineren Besetzungen ist mir der Klang aber oft zu hart. Das Yamaha 51 ist mir aber wiederum zu euphonium-artig. Das zwischen dem 48 und dem 51 liegende Yamaha 51 C4 (das ich erst nach langem Suchen entdeckte) bietet in allen Registern einen sehr schönen vollen, weichen, aber nicht mulmigen Klang. Und das hohe Register ist mit diesem Mundstück auch sehr gut zu bewältigen.
quality
response
sound
3
0
Report

Report