Meinl 20" Byzance Raw Bell Ride

4

Ride Cymbal

  • Size: 20"
  • Dark (natural) performance
  • Extraordinary Ride cymbal with excellent sound and extraordinary look
  • The untreated Raw Bell produces an outstanding sound
  • Material: B20 Bronze
  • Hand hammered
Available since October 2011
Item number 271700
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered Yes
Finish Regular, Traditional
Alloy B20 Bronze
£385
Free shipping incl. VAT
Available at short notice (usually 2-5 days)
Available at short notice (usually 2-5 days)

This product has been ordered and is expected to arrives in the next few days.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Königliches Ride
Christopher478 07.04.2012
Mein persönlicher Anspruch an das Ridebecken war, es ancrashen zu können und dabei immer noch einen sehr definierten Ping zu haben. Diesem Anspruch ist das Becken mehr als gerecht geworden. Beim ancrashen spricht es fast exakt so schnell an, wie meine Crashes.

Der Sound insgesamt ist dunkel und auch gegen die gesamte Band sehr durchsetzungsfähig. Die Glocke ist etwas höher als Ping- und Crashsound. Letzterer klingt sehr hart und leicht schneidend. Wer 'The Paramour Sessions' von 'Papa Roach' kennt, der weiß, was ich meine.
Für härtere Gangarten bestens geeignet, kann dieses Becken jedoch auch sehr leise gespielt werden und entfaltet die gleichen Klangeigenschaften, wie beim harten Spiel.
Optisch ist das Raw Bell Ride natürlich ein Hingucker im positiven Sinne.
Der Preis lässt nach Luft schnappen, wird aber durch die beschriebenen Qualitäten definitiv wieder wett gemacht.

-definierter Ping bei guten Crashverhalten
-dunkler, durchsetzungsfähiger Sound
-Glocke in mittlerer Tonhöhe
-laut/leise Spiel möglich
-für Hardcore, Hardrock, Grunge etc bestens geeignet
sound
quality
6
0
Report

Report

google translate pt
Unfortunately there was an error. Please try again later.
jf
A ride with a distinctive personality
jc fernandes 12.06.2017
Very dry and clear, but nevertheless lively and responsive, it will find its place in any music genre you can think of, from the subtlest jazz to the most brutal metal. It has one of the most stunning looks that ever graced a cymbal: it resembles the surface of a planet that suffered a heavy and prolonged meteorite bombardment; the only part that was preserved from the intensive and irregular hammering is the bell, which was left completely raw (and displays variegated oxidation patterns) and emits a powerful sound, completely different from the sounds you get from the bow and that is able to cut through the most dense sound a band can generate.
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
BC
Ich finds nicht so doll
Bernd Christian 17.02.2017
Habe dieses Becken als Nachfolger für mein 20" Meinl Raker Medium Ride ausprobiert, das ich schon gefühlte 1000 Jahre besitze. Allerdings kommt es klanglich nicht auch nur annähernd an dieses heran. Für meine Bandkollegen klang es fürchtlich und es hat sich richtig aufgeschwungen was ein wahnsinnig ewig langes Sustain zur Folge hatte. Dabei hatte ich mir von dem Ding richtig viel versprochen. Für manche mags ok sein, für mich war?s ein Reinfall. Das einzig positive: es sieht richtig gut aus. Das wars dann aber auch schon.
sound
quality
0
3
Report

Report