EMG JVX Set

Verwachte verzenddatum: Zaterdag, 27.04.
damn good pickups
Anoniem 01.06.2015
I've installed them on a Jazz bass kind of bass and they have that vintage growl mixed with modern tone. there's absolutely no hum when you play on one pickup. There's missing a bit bottom end but you can dial this in with a good EQ/preamp
I've got the EMG BQS 3 band EQ System and it works pretty well.

Jt
Prima!
Jim toch 09.02.2024
Smaak blijft subjectief, maar dit was een erg fijne upgrade voor mijn jazzbass. Erg allroud en ook fijne (klassieke) toonpot. Hierdoor klinkt het als een goede jazzbass, maar met de voordelen van actief (minder stringpull, geen ruis). Verwacht geen opgefokt geluid, maar dat was voor mij ook de reden dat ik deze set koos. In mijn geval erg eenvoudige installatie door de plug- en play bedrading. Erg blij mee!

Super goed klinkende bass pickups.
Anoniem 03.04.2016
Omdat ik in mijn Squier bass de standaard pickups nog had zitten, besloot ik deze te vervangen voor goede pickups.

De pickups zijn een ware upgrade in geluid en volume voor mijn basgitaar.

Pluspunten zijn.
- Het geluid is super schoon
- De pickups zijn makkelijk te installeren met het systeem van EMG
- De handleiding is een duidelijk schema.

Al met al waren de pickups snel geinstalleerd en kon ik er al gauw mee spelen.

Het enige minpunt is dat de pickups komen zonder veertjes bij de schroeven of een stukje schuimrubber. Als dat niet of niet voldoende in je basgitaar zit dan zul je dat als nog apart moeten kopen.