Fender Pugilist Distortion Pedal

Levering zonder verzendkosten tot ongeveer Donderdag, 2.05.
m
valt tegen
mesoptafel 30.06.2021
Dit pedaal heeft veel goede reviews en tests op het internet. Ik ben er echter niet tevreden over.
De pugilist is erg gevoelig voor bijgeluiden die ontstaan bij het spelen (attach, hammer on/off, slide). Deze bijgeluiden worden erg versterkt door de pugilist. Om dit tegen te gaan moet ik de hoge tonen wegdraaien. Maar de toonbalans heeft al de nadruk op de lage tonen, zelfs met de bassboost off. Daardoor wordt het voor mij heel erg moeilijk om een goede toon uit het pedaal te halen. Mijn gitaar is een Aria Pro 2 RS Special V met humbuckers.
De pugilist heeft heel veel instelmogelijkheden. Dat is een voordeel maar als het niet lukt om een goede toon te vinden dan blijf je maar doorzoeken. De basisinstelling met alle knoppen op 12 uur is gelukkig een goed uitgangspunt.
Stacking de pugilist met de EHX Soulfood of de fuzz uit de Boss ME-80 levert ook geen (voor mij) bruikbaar geluid op. De Soulfood laat zich daarentegen heel goed stacken met de Me-80.
concluise:
Voor mij is de Pugilist en tegenvaller, voornamelijk door de bijgeluiden die de mogelijkheden erg beperken. Daarnaast vermoed ik dat de Pugilist beter past bij een gitaar die een wat scherpere en dunnere klank heeft als mijn Aria.

Thick as a brick! Maar goed!
RockGalore 19.01.2020
Meer dan tevreden met deze distortion, mis wel presets maar voor deze prijs echt een mooi ding. Als je ruimte kan maken dan want een dikke jongen. Mooi verlichte knoppen en veel mogelijheden. Wel set and forget. Want anders blijf je aan het draaien.