t
Goede maar dure soundhole pick up
thejazzman1 30.05.2020
Hele goede soundhole pick up van Fishman. Geluid van je acoustischr gitaar wordt op zeer natuurlijke manier versterkt vind ik. Maar................wel duur. Ik heb ook een Skysonic T 902 en die kost maar ongeveer 40 euro tegen 189 euro voor de Fishman. De Skysonic geeft vwmb een zeer acceptabele sound die zeer te vergelijken is met de Fishman.

acoustic pick up
BoRy 17.11.2022
Looks gooed and sounds thick but not like an acoustic guitar. Too metallic for me. Great for fingerpickers I guess

Bd
Uitstekende pickup van Fishman
Bert de B. 16.03.2024
Mijn Taylor gitaar klinkt akoestisch geweldig, maar versterkt viel het nogal tegen. Het ES2 systeem voldoet voor mij absoluut niet, het klinkt schraal en geeft teveel bijgeluiden van de vingers op de snaren door. Echt van alles geprobeerd om dat beter te krijgen. Het leverde allemaal geen noemenswaardige verbeteringen op.
Het 'oude' ES1.2 en ES1.3 wat tot 2014 in de gitaren werd gemonteerd, klinkt in mijn oren een stuk overtuigender.
Ten einde raad nu een Fishman Rear Earth Humbucker in het klankgat gezet en het ES2 afgekoppeld. Een ongelofelijke verbetering!
Eindelijk een warm en vol geluid en geen hinder meer van vingergeluiden. Ik beveel deze Rear Earth Humbucker pickup zeker aan voor wie ook tobt met het ES2 systeem of welk ander slecht klinkend systeem!