Gator GC-Bass ABS Case

Verwachte verzenddatum: Woensdag, 8.05.
F
Praktische koffer voor je basgitaar
FMbass 24.04.2017
Deze koffer wordt gemaakt door Gator, een bekend merk in het land van flightcases. Wat mag je van ze verwachten?

Deze koffer is een zogenaamde ABS-koffer. ABS is het soort kunststof waar de koffer van is gemaakt. Het is geschikt voor koffers omdat het sterk is, maar het is ook erg licht. Natuurlijk erg fijn als je je basgitaar wilt vervoeren.

De voering is een mooie stof die je basgitaar goed zal beschermen. Er is voldoende steun voor de hals en iedere normale basgitaar zal in de koffer passen. Voor een shortscale basgitaar of een Thunderbird kun je beter op zoek gaan naar een speciale koffer voor deze modellen. Precision bassen, Jazz bassen, Ibanez modellen etc. passen allemaal goed. Ook zijn er 2 grote vakken langs de hals waar je zaken als snaren, kabels, gitaarbanden etc. kwijt kan.

De koffer is zeer stevig, maar het kunststof is vrij dun en is daardoor best bewegelijk als je de koffer openmaakt. Ook zijn de sluitingen niet van de allerbeste kwaliteit. Dit zijn eigenlijk de enige twee kritieken op deze koffer.

Gator laat nogmaals zien dat ze voor een schappelijke prijs erg degelijke koffers maken. Mijn basgitaar heeft in ieder geval een veilig onderkomen!