Thomann Fret File

Verwachte verzenddatum: Zaterdag, 27.04.
LE
Doet precies wat het moet doen.
L. Elbers 22.02.2021
Het is een redelijk fijne vijl dus kan best snel verstopt raken als je niet uit kijkt.

Oude metaalbewerkers tip: gebruik wat krijt om de groeven van de vijl te vullen zodat de spanen makkelijk eruit geklopt kunnen worden. Zo gaat de vijl lang mee.

Brutus68 17.05.2021
Goede vijl voor eerste keer fret vijlen. Kan door de voorgevormde vijl eigenlijk weinig mis gaan waardoor hij zeer geschikt is voor mensen zonder ervaring met het vijlen van frets. Nabewerken met een fijnere vijl, wetsteentje of polijstpapier is wel nodig. zou 5 sterren krijgen als de ene kant van de vijl grof was geweest en de andere kant fijn. Nu zijn beide zijden van de vijl even grof wat uiteraard wel een langere levensduur geeft.

SR
Goede kroonvijl voor het geld!
Sander R. 25.06.2017
Eerder deed ik frets kronen met een driekant-vijl. Echter was dit zeer tijdrovend en foutgevoelig. Omdat investeren in een fretvijl nogal duur is was de driekant-vijl een goede oplossing.

Toevallig kwam ik deze fretvijl tegen en dacht ik probeer het een keer. Ik was verbaasd over het feit dat het nagenoeg tien keer sneller ging. Wat dat betreft echt een aanrader.

Heb pas een keer gebruik gemaakt van de fretvijl dus kan weinig zeggen over de levensduur, maar is de investering zeker waard.

Kopen die hap!

thomann doet het weer
Anoniem 02.03.2016
en weer een prima product van de thomann lijn

prima vijl doet wat hij moet doen

aan twee kanten te gebruiken dus gaat lang mee

goede prijs kwaliteit verhouding

1 min puntje handvat is iet wat klein
maar dat mag de pret niet drukken.

Could not use it, to big for the frets on my guitars
Anoniem 30.11.2016
Unusable for my guitars (fender, gibson) as the curve is much to big, so I would have damaged the neck.
Guess I should have know what "kap 3" mend. (I still don't know :) . A picture or specification in millimeters would be handy...

perfect!
Pizzaman 21.01.2020
eindelijk een echt goede fretvijl. Heb er a groot onderhoud aan diverse gitaren mee gedaan, werkt perfect met weinig inspanning. Gewoon een fijn stuk gereeedschap!

Zou iedereen moeten hebben
Edwinvanderputten 25.05.2020
Wie dat dat nou, zijn frets een beetje onderhouden...?

Nou ik, sinds kort!

Deze vijl is handig. Snaar die aanloopt, vijl over de fret en klaar. Zo ben je eindelijk af van die aanlopen snaren en dode punten op je hals.

De afwerking van de vijl is goed, het resultaat na wijlen is rpima; een mooie frettop. Daarna nog even polijsten en hoppa... spelen maar!

Uitstekend voor de beginnende gitaarknutselaar
Goïnza 27.11.2020
Aantrekkelijk geprijsde fretvijl, doet wat het beloofd.

j
heel goed, alleen spijtig dat er niet meer zijn
jvds 24.11.2019
heel blij met dit product, moesten ze meerdere vijlen hebben voor frets en dergelijke kocht ik ze meteen aan!

I
makkelijk in het gebruik
IkeB 06.03.2020
en een goede prijs voor deze kwaliteit