the t.bone MB75 Beta

Levering verwacht rond Donderdag, 2.05.
Briljante microfoon voor vocals/gitaar/drums
Anoniem 19.04.2016
Tsja hoe moet je beginnen.. Uiteraard is het geen Beta57, dat kun je niet verwachten van een microfoon in deze prijsklasse. En hoewel hij niet als een Beta57 klinkt (1-op-1 test gehad, not even close..), heeft deze microfoon een bijzonder fijne response en geluid in zich.

Ik gebruik deze microfoon samen met de t.bone CD56 Beta (wat feitelijk dezelfde capsule in een andere behuizing is) veel voor zowel gitaarversterkers als drums (snare top en bottom). Onlangs eerste vocale ervaring met de microfoon gehad; bij gebrek aan microfoons naar deze gegrepen voor leadvocal: Idioot goed. Nagenoeg geen feedback van achter, klein piekje rond de 2.5 kHz (net als een echte Beta :), reageert lekker vlot en direct. Geen gekke ruisjes, brommetjes of kraakjes bij gebruik, plusminus even veel gain nodig als een echte Beta57.

Natuurlijk is de bouwkwaliteit altijd een puntje bij deze prijsklasse, echter heeft de CD56 die ik nu al zo'n 5 jaar veel ge- en misbruik (los in koffers, tassen, jaszakken, vallen, gooien) mij nog niet 1 keer in de steek gelaten. Ik zou eigenlijk iedereen die er over twijfelt om zo'n microfoon er bij te nemen aanraden er direct 2 te bestellen; je gaat 'm toch wel gebruiken en om de prijs hoef je het niet te laten :)

Oh nog 1 dingetje: De microfoonklem die er bij geleverd wordt kun je beter direct weggooien, gooi bij het bestellen even een K&M klem in je winkelmandje ;)

Mic
BertF 03.09.2015