Harley Benton PowerPlant

Beräknat utskeppningsdatum till Lördag, 27.04.
JT
Jörgen T. 28.12.2014
Det är svårt att skriva ner den här strömförsörjningen även om jag enbart använde den i ca ett halvår innan den fick gå i pension till förmån för en långt mycket dyrare. Ska man hitta en strömförsörjare med lika många möjligheter som detta så får man gå upp ordentligt i pris, troligtvis landar man på något för tio gånger så mycket pengar. både AC och DC-utgångar, 9-Volt och 12-volt fick i alla fall mig att vilja testa. Jag kunde lägga trådlösa systemet under pedalbordet, driva krävande pedaler osv osv...
Tyvärr brusar den en del och det är lätt att få jordbrum vilket ju inte är så konstigt med tanke på priset. För mig som kör ganska skitigt ljud märkes det ju inte medans man spelade men det var irriterande brusigt när man ville vara tyst.

Vill man ha en billig strömförsörjning och står ut med lite brus och oljud är Powerplanten ett bra alternativ men om man vill slippa brus och kan lägga ut 2-3000:- utan att barnen blir utan julklappar så tycker jag man ska satsa på något dyrare.

TH
Nätdel
Torbjörn H. 30.04.2014
Köpte denna nätdel för att förhoppningsvis bli av med alla dyra batteribyten och
att äntligen kunna få ihop ett pedal-bord. Men blev jätte besviken.
Det brummade och tjöt när man slog på pedalerna. Försökte ändra om kablarna och pedalerna men inget hjälpte. Har förstått nu att man måste ha isolerade utgångar när man har olika sorters pedaler.
Väldigt viktigt när man spelar med rörförstärkare.
Annars väldigt bra byggd och stabil så den kanske passar nån som inte har så höga krav på brusfritt. Att den får två stjärnor beror på att det var väldigt bra kablar med som man kan ha nytta av.

Tyvärr oljud
Anonym 17.02.2017
Denna Powerplant är oskärmad och det gör den faktiskt ganska dålig. I detta fallet får man verkligen vad man betalar för. Jag visste egentligen det redan innan efter som jag hört att den inte är så bra. Jag ville ändå testa och jag använder den än men jag måste skaffa en ny. Man kanske inte hör så mycket tjut när man spelar hemma i sovrummet men när du ligger ute i ett PA så är det väldigt irriterande. I brist på annat så kan man ha den men den måste ändå bytas ut efter ett tag.

B
Batz 02.01.2022
I decided to purchased this powerplant to replace a daisy chain adapter. It's a robust unit but i had to return it because of the 50Hz hum it produced, even when pretty much just the unit was on in the whole house. that didn't happen with the daisy chain adapter. don't really know if this particular unit was faulty.

J
Så sjukt smidig!
JplaYer199 27.03.2022
Grymt "Power Plant" , Bra utbud på duschen, yea, 8x9w, 2x

R\
Does it's job
Rasmús \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 19.06.2021
Edit: Bought a Harley Benton PowerPlant ISO-12 Pro and it puts this to shame. This thing can only deliver a total of 500 mA. It's bigger and heavier.

Decent number of outputs and so on. A bit to bright LED but that's how it is these days I guess. The cabel routing is a bit difficult (for me) since the power cord comes out of the opposite side of the outlets. The kind of power cord needed also has a relatively large bending radius. But other than that - it's fine! No buzz, no glitches etc.

Väldigt prisvärd.
SusanneJ 13.06.2016
Använder två stycken till pedalbordet. Många upplever att den brusar vilket inte jag gör. Stabilt byggd och ordentligt med kablar följer med. Det enda negativa är att i alla fall jag skulle vilja att några kablar är lite längre, ett stort pedalbord kräver nästan det.
Bra köp!

RA
Funkar.
Robin Andersson 17.03.2019
Den gör det den skall utan problem.

Hört snack om att utgångarna inte skall vara isolerade och att detta skall orsaka brus, men det är inget jag märkt. Har kört med 12 olika pedaler, compressor, boost, drives, modulation, delays och reverb's mm både analoga och digitala pedaler utan att uppleva störningar.

Känns gedigen. Är det något jag önskar de ändrat så är de färgen till svart samt byta ut 12V AC jacket till 18V DC.

Annars bra.

Många uttag och ett bra pris
Aerobambi 09.09.2017
En perfekt power-adapter för en person som vill blanda lite pedaler och skapa sitt egna unika pedalbord.

Jag letar fortfarande efter ett pedalbord där man kan klämma in den i, men då produkten tyvärr är lite otymplig och väger lite mer än vad man kan tro så kan det visa sig vara en liten utmaning.

Hur som helst så erbjuder power planten 8 strömuttag till pedaler, kablarna som går mellan power planten och pedalen samt från pedal till pedal är båda billiga och enkla att få tag i.
Väldigt smart om man vill slippa ha en grenkontakt.
Stängs av/på enkelt med en strömswitch.

R
Helt okej!
Robelibob 03.05.2017
Den gör sitt jobb och fungerar bra till rep med bandet. Har använt denna till mitt pedalbord både på längre turnéer och i replokalen.

Fördelen förutom ett bra pris är att den kan ge ström åt många pedaler.

En av nackdelarna med pedalen som jag har upptäckt är att den tillför ett brummande ljud. Efter mycket googling med få resultat kan jag endast konstatera att det går att få bort brummandet genom att införskaffa en dyrare pedal.

Den är lätt att använda och den gör sitt jobb om man kan bortse det brummande-ljudet. Viktigt att poängtera att det inte tar över själva gitarrljudet.