Thomann Wuhan Tam Tam 125

2

Tam Tam

  • Suitable for orchestra, meditation or therapy area
  • Diameter: 125 cm (50")
  • Deep earthy tones with heavy mallets and "whale song" with small resonant mallet possible
  • Weight: approx. 33 kg
  • Handmade in Wuhan

Note: Single piece - may vary in colour and sound

Tillgänglig sedan Oktober 2010
Artikelnummer 238754
försäljningsenhet 1 Styck
Size 50"
Made Chinese
Manufacturer Thomann
Visa mer
26 690 kr
inklusive moms, 150 kr frakt tillkommer
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
1

2 Kundbetyg

5 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

ljud

hantverkskvalitet

1 Recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
A
Ein Klangwunder
Anonym 03.04.2017
Klanglich habe ich mir ein wenig mehr versprochen. Dennoch satter Sound, kein Klirren bei vorsichtiger Spielweise. - Leicht unterschätzt habe ich die mindestens 33kg (gefühlt mehr), was das Handling etwas schwierig gestaltet. Ein kleinerer Gong von 40cm Durchmesser war etwas besser verarbeitet, kann aber auch sein, daß dieser große Gong etwas beim Transport durch die Spedition gelitten hat und sich etwas verzogen hat.
Ich nutze den Gong therapeutisch und die Klänge sind sowohl spielend als auch hörend für Meditationen geeignet, geben mir und anderen Hörern viel Energie. Ich bewundere die Meister, die solche Instrumente herstellen können. Um so enttäuschender war dieser achtlose / lieblose Versand.
hantverkskvalitet
ljud
1
0
Anmäl recension

Anmäl recension