portofrit og inkl. moms

Afsendelse forventet fredag, 26.04.
S
Prisgunstig forstærker med plads til forbedringer.
Smeden 21.04.2020
Har anvendt denne forstærker til brug med
Behringer Eurolive B2520 Pro + DBX DriveRack PA2 + Sonos Connect.
Anlægget er indkøbt til festbrug for 15-19 årige. ( Streamet musik i et 300m^2 lokale. )

Positivt: Ekstrem kraftig forstærker til prisen.
Positivt: Mulighed for enten Twist connectors eller alm. binding.
Positivt: Solide rackmount beslag.

Negativt: Forbindelsesoversigten vedr. twist connectorerne trykt på forstærkerens bagside forkommer ulogisk.
Ved første blik er det uklart om der er såvel Channel A + Channel B i hvert udtag, eller om +1/+2 og -1/-2 er koblet parallelt.
( Sidstnævnte mulighed var faktisk den melding jeg fik ved telefonisk henvendelse til Thomann's PA-afd. )
Ved nærlæsning ( dvs. tilsidesætning af logik ) fremgår det dog, at både Channel A + Channel B er tilstede i "Channel A" udtaget!
Bridging kan dermed foretages ved at benytte +1/+2 i "Channel A" stikket alene!
I Channel B udtaget benyttes udelukkende +1/-1.
+2/-2 forbindelserne i Channel B udtaget er slet ikke benyttet.

Negativt: Det giver ikke mening at anvende 4 ledet højtalerkabel med denne forstærker!
En højtaler med Bi-wiring eller parallel-koblet +1/+2 og -1/-2 vil modtage både Channel A og Channel B signal gennem "Channel A" connectoren, eller kun modtage signal via Channel B's +1/-1.
Dette layout af forbindelserne er for mig at se ulogisk og burde fremgå meget tydeligere af manualen, da der nemt kan ske koblingsfejl.
Især ved brug af højtalere med parallelkoblede +1/+2 og -1/-2 !

Negativt: Køleblæserne kører konstant og larmer en del.
Det til trods for, at der er tale om en Klasse H forstærker, som kan reducere sin Klasse A/B effekt dynamisk.
Aktiv køling burde derfor slet ikke være nødvendigt når anlægget er uden signal og luften som passerer gennem enheden iøvrigt er helt kold.
Temperaturstyring kunne afgjort være et plus.

Negativt: Med "små" ( < 500Watt ) højtalere giver potentiometrene på forsiden ikke megen mening, og forskellen mellem moderat-højt niveau og ødelagte højtalere er meget lille.
Har 4 stk. 15" enheder som nu skal enten re-cone' / re-coil'es eller på lossepladsen. :(
Et dæmpeled / effekt-begrænser som kan forudindstilles på forstærkerens bagside ville for mig at se være en rigtig god ide.
( Hvis man udelukkende har Sub's med 4" svingspoler eller bruger forstærkeren til at trække regnorm op af jorden, er det sikkert ikke noget problem. )

Konklusion: Til prisen er det svært at være direkte utilfreds.
Omvendt er det næsten ærgeligt at t.amp E-1500 forstærkeren med blot ganske få forbedringer ville kunne anvendes "bredere" uden at risikere destruktive fejl / afbrændte højtaler-enheder.

R
Fantastisk stabil forstærker.
RichMiller 29.02.2024
Den trækker nemt vores små 18" bunde. Den mister sjældent pusten.