Ilmainen toimitus sis. ALV:n
Saatavilla 7-9 viikon sisällä
Saatavilla 7-9 viikon sisällä

Tuotetta saatavilla pian varastoon ja lähetykseen.

G
Jacon hengessä
Giulietta! 28.02.2020
Rohkaistuin ostamaan HB:n nauhattoman basson perustuen aiempiin hyviin kokemuksiini merkistä.
Olin valmistautunut säätämään ja viimeistelemään soittimen ennen käyttöönottoa, niin kuin edellisen HB:n basson kohdalla jouduin tekemään. Mutta, tuote olikin suoraan paketista valmis soitettavaksi. Vain viritys oli tarpeen, jopa intonaatio oli kohdallaan.
Olin äimistynyt puuosien laadusta ja viimeistelystä. Piuhat kiinni ja soittamaan!
Ensituntuma yllättää. Kaula istuu mitoitukseltaan käteen hyvin ja on sopivan liukas, soittaminen on luonnikasta. Sustainia on enemmän kuin osasin odottaa tämän hintaluokan soittimelta. Leppärunko on keveämpi kuin merkin Vintage Jazz basson saarnirunko (JB-75MN NA), eikä kokonaisuus tunnu painavalta. Tasapaino on kaulapainotteinen.
Hinta selittyy vaatimattomilla elektroniikkaosilla. Mikit ja äänen laatu ovat hintaan nähden kuitenkin ihan ok. Jään kaipaamaan erottelevuutta sekä matalien taajuuksien murinaa ja korkeimpien äänien selkeyttä. Potikoiden toiminta ei yllä kunnolisten tasolle. Volyymit toimivat on-off -periaatteella, tone vaikuttaa äänenväriin juuri sen verran, että sitä voi sanoa toneksi.
Tee-se-itse -hengessä bassoon kannattaa vaihtaa mikit ja potikat, koska soitin on puuosiltaan ja soitettavuudeltaan kerrassaan erinomainen.
Ensiasennuskielissä ei sinällään ole mitään moitittavaa (Daddario), mutta ne vaihdoin hiottuihin Jacon hengessä. Kielten vaihdon yhteydessä huomasin yhden tallan kuusiokolosäätöruuvin viallisuuden. Se meni takuuseen, uusi osa tuli parin viikon odottelun jälkeen.

ID
Ihan maineensa veroinen jazzari
Iso D 11.02.2020
Kuullostaa hintaansa nähden todella hyvältä, ei kalpene 10x kalliimpien bassojen rinnalla. Viimeistely on hyvää ja basso näyttää upealta. Kaula oli omaan käteen liian paksu ja leveä, mutta tämä on makuasioita. Aika painava laitos, mutta toisaalta resonoi todella upeasti. Hieman ihmetyttää roundwound kielet nauhattomassa, mutta itseä ei haitannut kun kaula ja kielet vaihtui heti. Ihan hyvä 4/5 fiilis.

p
Hämmästyttävän hyvä
plexi68 23.03.2023
Uskaltauduin tilaamaan tämän kokeiltuani kaverin vastaavaa, joka oli ihan OK peli. Arvelin, että kaipa tuo sen asian ajaa, mihin itse sitä tarviin, ja eiku tilaamaan. Puoltoista viikkoo, ja passo hallussa. Ja jmlauta, ihan käsittämättömän hyvä yksilö... suoraan paketista otettuna ei mitään ihmeellisiä säätöjä tarvinnut; viritys ja pikkusen kaularaudan kiristystä ja avot. Jopa intonaatio kohillaan!
Työn laatu moitteeton, kaula ihan tikkusuora, sähköt... no, ehkä hippusen lapselliset, mutta MISSÄÄN tapauksessa ei tosiaankaan paskimmasta päästä, täysin vetokelpoiset - joskin maadoitusta vois kenties vähän parannella. Virityskoneisto ja talla ajaa asiansa ihan täysin.
Ainoa, tai ainakin suurin, moite koskee painoa. Tää nimittäin on aika hemmetin raskas peli, muuuutta aika pieni "ongelma" on se.
Siis mieti - 185 euroa! Ei siihen hintaan oo kyllä yhtään mitään kitisemistä. Vahva suositus - hinnalla painotettu arvosana täydet viisi tähteä.

Q
Great value for the price
Qimmo 26.06.2019
The bass guitar came nicely setup and without any flaws. The sound is thick and rich. The playability is very good for the price as is the whole bass guitar. Probably the best price to quality ratio I've seen on any instrument I've bought.
Ominaisuudet

Oivallinen basso niin hinta-laatusuhteeltaan kuin muutenkin
Tuntematon 24.02.2017
Tilasin tämän testattavaksi. Olin aiemmin vain kokeillut nauhattomia bassoja. Olen joskus käyttänyt varabassona Harley Bentonin 30" P-bassoa, johon olen ollut tyytyväinen - olen ollut yllättynyt sen käyttökelpoisuudesta.

Tämä nauhaton basso on myös yllättänyt minut kaikilla osa-alueilla. Vaihdoin siihen .50 - .105 hiotut kielet, joiden jälkeen soittotatsi ja soundi ovat aivan todella maukkaita.

Tähän mennessä olen ollut bassoon erittäin tyytyväinen.

Suosittelen vahvasti!

JB-40FL SB
Tuntematon 01.02.2017
Hyvin on pelittänyt soitin.

Ääni jokseekin ontto, jos vertaan toiseen bassoon, mutta kun pidemmän aikaa tällä tykittelee niin sitä huomaakaan.
Nauhaton basso on vaan niin ihana peli, että nuo pikkuiset "virheet" mitä tässä saattaa olla, katoaa.

Tämän hintaiseksi bassoksi on ihan laatupeli.
Ulkoisesti soitin on kaunis, todella kaunis.

Hyvä peli harjoitteluun, fiilistelyyn ja jammailuun.

K
Ensimmäinen sähköbassoni
KariTheMan 20.10.2014
Mainio hinta - laatu -suhde. Päädyin nauhattomaan lyhyehkön kontrabasso -kokemuksen kautta. Hyvä tuntuma kieliin. Yllättävän painava ja tukeva. Ensiasennuskielet ihan hyvät. Kaulan design ohut ja helpohko soittaa. Pickups kohtuu hyvät. Pintatyö hyvin tehty, sunburs miellyttää. Hyvä ostos!

K
Erittäin hyvä,hinnankin huomioiden,mutta siltikin.
Kuula64 28.12.2016
Ostin tämän kun teki mieli kokeilla nauhatontakin bassoa,ja kun ei tämän kalliimpi niin uskaltauduin sikana kokeilematta tilaamaan.
-Tämä on todella hyvä basso.

Siisti työnjälki,mikit ei hurise ja säädetty Thomannilla intonaatiot ym kohdalleen.
Ehkä jossain vaiheessa kun saan tilaamani Flatwound kielet joita moni tähän suosittelee;säädän actionia vielä matalammalle.

Todella helppo soittaa,nauhallinen tuntuu jotenkin nyt kömpelöltä ja hankalalta,ehkä siirryn tähän nauhattomaan kokonaan.
-Tai sitten en,mukavaahan se on kun on erilaista seinältä ottaa.
Mutta ehdottomasti hyvät fiilikset tuotteesta ja viimeistelystä.
Jari,Kangasala.

J
Jacolesflea 09.06.2022
Jos nauhatonta bassoa tekee mieli kokeilla ,niin ihan hyvä siihen. Kaularaudansäätö minulle mystinen. Sain sen jumiin kaiketi enkä rohkene enää ruuviin koskea ja , oon soitellu nyt näillä säädöillä mihin tyytyminen nyt on ollu. Hyvät mikit! Hintansa väärtti. Kertoo sinulle jotain nauhattomien soitosta.

Suosittelen!
Tuntematon 08.07.2016
Lyömätön hinta/laatu-suhde! Tyypillistä näille edullisimmille, että sähköjä täytyy parannella. Aika paljon häiriöitä, etenkin maadoituksessa. Korvaan potikat, plugin ja piuhat etuvahvistimella, eli muuttuu aktiivibassoksi. Wilkinsonin mikit ovat oikein asialliset, eli niitä ei ole syytä vaihtaa, jos ei halua erityisesti hifistellä. Laatupuuta. Saarnirunko alkaa olla jo melko harvinainen.